روشن‌سازی جام‌ جهانی قطر با برگ‌های خورشیدی

برگ‌هایی خورشیدی با طراحی بسیار زیبای خود فضاهای عمومی دوحه، پایتخت قطر، را روشن خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیستم‌های روشنایی جدیدی به شکل برگ درختان، در قطر به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی، نصب شده است که نیروی لازم برای تولید نور خود را از پنل‌های خورشیدی می‌گیرد. این برگ‌ها که پنل‌های خورشیدی کوچکی روی سطح بالایی آن‌ها نصب شده است، با هدف تولید انرژی پاک طی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، توسط یکی از کمپانی‌های اهل تگزاس در ایالات متحده آمریکا توسعه یافته است. این سیستم‌های روشنایی تاکنون در بعضی از ایالات آمریکایی مانند نوادا و تگزاس و همچنین کشور جزیره‌ای آنتیگوا و باربودا با ظاهر منحصربه‌فرد خود توانسته است برنده یکی از جوایز بین‌المللی طراحی مبلمان شهری شود.

روشن‌سازی جام‌ جهانی قطر با برگ‌های خورشیدی

سیستم‌های روشنایی هوشمند جام جهانی قطر، صفحه‌ای به شکل برگ درخت را روی میله‌ای بلند در بر گرفته است که قسمت بالایی آن با پنل‌های خورشیدی پوشیده شده است و با جذب نور، نیروی لازم را برای روشن نگه‌داشتن لامپ‌های کم‌مصرف و در عین حال، پرنور فراهم می‌آورد. این سیستم‌ها با طراحی ویژه خود، نقش مهمی نیز در زیباسازی فضاهای عمومی دوحه ایفا کرده است، ضمن این‌که برگ‌های آن به تأمین سایه برای نیمکت‌های عمومی زیر خود کمک زیادی می‌کند.

سازندگان سیستم‌های روشنایی هوشمند جدید دوحه ادعا کرده‌اند که بهره‌گیری از نور خورشید جهت تأمین نیروی لازم برای روشن نگه داشتن لامپ‌ها، رویکردی آسان، اقتصادی و کاربردی به‌شمار می‌رود که در صورت اجرا در سایر شهرهای جهان، به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده و تغییرات اقلیمی را برای زمین در پی خواهد داشت.

روشن‌سازی جام‌ جهانی قطر با برگ‌های خورشیدی

بر اساس تحقیقات انجام شده، حدود ۸۰۰ میلیون نفر از مردم قاره آفریقا به الکتریسیته دسترسی ندارند که نصب برگ‌های خورشیدی یا سایر سیستم‌های روشنایی که نیروی خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کند، می‌تواند بهترین رویکرد جهت تأمین برق برای این جمعیت بزرگ باشد.

علاوه بر این، ظاهر برگ‌مانند این سیستم‌ها در بهبود چشم‌اندازهای شهرهای این قاره، که اغلب نیازمند تغییرات طراحی برای زیباسازی است، نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

روشن‌سازی جام‌ جهانی قطر با برگ‌های خورشیدی

کد خبر 620771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.