لزوم واگذاری سهام شرکت‌های تابعه شهرداری برای پرداخت بدهی بانک‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی لایحه شهرداری تهران پیرامون مجوز واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های تابعه برای تسویه حساب بانک‌ها لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک‌ها، اظهار کرد: شهرداری تهران لایحه‌ای را به صورت یک فوریت به صحن شورا آورد که بر اساس آن مجوز می‌خواهد تا سهام چهار شرکت یعنی همشهری، شهروند، فروشگاه رفاه و شهر آفتاب را به بخش خصوصی در ازای بدهی‌های بانکی آن‌ها واگذار کند.

وی ادامه داد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران نمایشگاه آفتاب و شهروند را به ازای پرداخت بدهی به بانک شهر واگذار کردیم، اما در دوره قبل اعضای شورای اسلامی شهر آن را پس گرفتند و قرارداد را به هم زدند، آن زمان مبلغ بدهی به بانک پنج هزار میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر این عدد به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

علی‌اصغر قائمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه افزود: بهتر است که دارایی‌های این شرکت‌ها و ارزش‌گذاری آن هم به نرخ روز شود تا بدانیم که در مورد چه مقدار پول صحبت می‌کنیم؛ هر چند این پروژه‌های مشارکتی باید ارزش‌گذاری دقیق شود.

مهدی چمران نیز در واکنش به سخنان اعضای شورای اسلامی شهر، گفت: بهتر است هرچه سریع‌تر این لایحه را بررسی کنیم، چراکه بررسی بودجه سال آینده و بررسی برنامه توسعه را داریم و اگر ظرف مدت دو هفته این لایحه بررسی نشود، به چند ماه آینده موکول می‌شود.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر یک فوریت لایحه شهرداری تهران در مورد مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک‌ها را به تصویب رساندند که بر این اساس اجازه داده می‌شود بخشی از سهام شرکت‌های شهروند، همشهری، نمایشگاه آفتاب و فروشگاه رفاه جهت تسویه بدهی به بانک‌ها واگذار شود.

کد خبر 620756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.