وجود ۱۰۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در استان اصفهان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در استان اصفهان وجود دارد، گفت: براساس آمار ستاد دیه کشور، استان اصفهان بین ۴۳ شهر رتبه نخست جرائم غیرعمد را به خود اختصاص داده است که زیبنده این استان فرهنگی و تاریخی نیست.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۱۰۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در کل استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: براساس آمار ستاد دیه کشور، استان اصفهان بین ۴۳ شهر رتبه نخست جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است که زیبنده این استان فرهنگی و تاریخی نیست.

وی ادامه داد: از تعداد کل زندانیان جرایم غیرعمد ۳۰ نفر زن و ۱۰۶۵ نفر مرد هستند، در راستای شناسایی زندانیان جرایم غیرعمد درصدد هستیم، افرادی را از زندان آزاد کنیم که اقدامات برای آن‌ها تکمیل شده باشد، یعنی تنها با دریافت مساعدت از ستاد دیه آزاد شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه افرادی مورد مساعدت قرار می‌گیرند که تک قرار باشند یعنی تنها یک موضوع مالی در پرونده آن‌ها ثبت شده باشد، تصریح کرد: رسالت ستاد دیه کمک رساندن به زندانیان و آزادی آن‌ها است، این در حالی است که تمام زندانیان واجد شرایط آزادی نیستند تا اینکه حکم قطعی برای پرونده آن‌ها دریافت شود تا به وضعیت نهایی و محکومیت منتهی شود.

وی اضافه کرد: افرادی که مبلغ بدهی سنگین دارند، ستاد دیه آن‌ها را به بانک معرفی کرده تا تسهیلاتی دریافت کنند، اما این افراد در بحث تضامین و ارائه ضامن با مشکلاتی مواجه شدند، در این راستا از اولویت ستاد دیه خارج می‌شوند.

گرجی‌زاده گفت: افرادی که تمام اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شده و نیازمندی آن‌ها طبق تحقیقات و استعلام ثبت املاک، ناجا و مراجع ذیربط دریافت شده و واجد شرایط هستند، در اولویت ستاد دیه قرار می‌گیرند، در این راستا از تعداد کل زندانیان جرایم غیرعمد حدود ۸۰ نفر واجد شرایط رسیدگی هستند که از این تعداد ۷۰ نفر مرد و سایر آن‌ها زن هستند که تعدادی از آن‌ها بدهی‌های بسیار سنگین دارند.

وی با اشاره به زنان زندانی جرایم غیرعمد، خاطرنشان کرد: بنا به حساسیت دستگاه قضائی و اینکه زن زندانی متأهل یا مجرد باشد، زندانی شدن زن را زیبنده نمی‌داند، از این رو تلاش بر این است که حکم حبس برای زنان صادر نشود، یعنی مجازات جایگزین قرار داده و مهلت می‌دهند که در مدت زمان مشخص نسبت به پرداخت بدهی خود به صورت قسطی و در مدت زمان مشخص اقدام کند.

کد خبر 620634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.