ضرورت رفع تعارض‌ها در عرصه مدیریت محلی

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها گفت: شاهد تعارضات و خلأهای قانونی متعددی در عرصه مدیریت محلی هستیم که باید با برنامه‌ریزی نسبت به رفع آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران ملکی امروز_ شنبه بیست‌وهشتم آبان‌ماه_ در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بیش از دو دهه از فعالیت شوراهای اسلامی شهر در کشور می‌گذرد، اما هنوز دستگاه‌های اجرایی مختلف به‌ویژه دستگاه‌های مرتبط با توسعه شهری و روستایی، نهادهای مردمی شورا و مدیریت محلی را به رسمیت نمی‌شناسند و قوانین و مقررات آن‌ها بر اساس استقرار مدیریت نوین، مورد بازنگری و تغییر قرار نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد تعارضات و خلاءهای قانونی متعددی در عرصه مدیریت محلی هستیم، لذا وقت آن رسیده است که نهادهای مردمی شوراها با تمام وجود به رسمیت شناخته شوند و عرصه خدمت و فعالیت را بیش از پیش برای آن‌ها مهیا کنیم.

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، تصریح کرد: به عنوان رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی و مسئول قوه مجریه هستید، به عنوان نماینده از جامعه شوراهای اسلامی کشور پیشنهاد می‌کنم دستور تشکیل کمیسیون کلان‌شهر و مدیریت محلی در دولت را صادر کنید و به روستاها توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: رفع مشکل بیکاری اهمیت زیادی دارد و لازم است در توزیع عادلانه منابع از ظرفیت شوراها استفاده شود که خود می‌تواند عامل رفع تبعیض باشد.

ملکی تاکید کرد: حضور شوراها در کانون‌های تصمیم‌گیری برنامه هفتم توسعه به‌ویژه حوزه مدیریت شهری و روستایی از دیگر مطالبات جامعه شورایی است.

کد خبر 620400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.