مزایای پیاده‌سازی طرح بیمه شهروندی توسط شهرداری‌ها

یک کارشناس شهرسازی گفت: لازم است بیمه شهروندی در راستای افزایش مشارکت شهروندان با مدیریت شهری در اجرای طرح‌های توسعه‌ای پیاده‌سازی شود.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فواید بیمه شهروندی، اظهار کرد: مدیریت شهری در راستای افزایش مشارکت شهروندان می‌تواند اقدام به پیاده‌سازی بیمه شهروندی کند.

وی افزود: از جمله خدماتی که این بیمه می‌تواند به شهروندان ارائه دهد، خدمات بهداشتی و درمانی، بیکاری، همکاری، آتش‌سوزی، مسؤلیت مدنی و کودکان کار است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های توسعه سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های مالی و انسانی مشارکت و تعامل مدیریت شهری با شهروندان است؛ لذا با چنین رویکردی در صورتی که شهرداری‌های کشور بتوانند با همکاری شرکت‌های بیمه یک بسته بیمه برای هر شهروند ایجاد کنند منجر به ایجاد اعتماد می‌شود و پروژه‌های شهری با همکاری شهروندان با کمترین هزینه عملیاتی خواهد شد.

مؤمنی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود شهرداری طرحی را با این مضمون به صورت سالیانه پیاده کند و بانک اطلاعاتی خود را قبل از دولت با همکاری و مشارکت مردم جهت برنامه‌ریزی توسعه‌ای شهر شامل طرح‌های جامع و تفصیلی تکمیل و با تکرار این طرح به صورت سالیانه اطلاعات را به‌روزرسانی کند.

وی تصریح کرد: بیمه یکی از موضوعات اساسی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است که امنیت، سلامت، بهداشت و پوشش خطرات را جهت رضایت مردم و حقوق شهروندی مورد توجه قرار می‌دهد، در این راستا مباحثی اعم از مفهوم و تعریف بیمه، اهداف آن و اصطلاحات مربوط به بیمه و تعریف حقوق شهروندی، ابعاد حقوق شهروندی، اهمیت توسعه صنعت بیمه در تحقق حقوق شهروندی با رویکرد حقوق شهروندی نیازمند توجه است.

کد خبر 620217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.