۵۶ درصد بودجه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد محقق شده است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ درصد از بودجه هشت هزار میلیارد تومانی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد محقق شده است، گفت: در قسمت درآمدهای عمومی و کمک دولت نیز از اعتبار ۹۷۲ میلیارد تومانی، ۸۰ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی ناصحی با بیان اینکه شهرداری مشهد، تنها شهرداری است که حوزه اقتصادی آن به صورت مجزا در حال فعالیت است، اظهار کرد: همین امر موجب شده است که شهرداری مشهد در حوزه اقتصادی پیشتاز باشد و دستاوردهای قابل توجهی کسب کند.

وی با بیان اینکه این معاونت رویکرد حمایتی نسبت به تمام حوزه‌های فعالیتی مدیریت شهری در زمینه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال برخی از تسهیلاتی که حوزه‌های دیگر شهرداری اخذ کرده با کمک معاونت اقتصادی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص رویکرد جدید حاکم بر حوزه اقتصادی در دوره ششم مدیریت شهری، گفت: نگاه در این دوره فراتر از فعالیت‌های اقتصادی در حوزه زمین و ساختمان رفته و سعی شده است فعالیت‌های تمام‌ساحتی و چندبُعدی را دنبال کنند و از انواع روش‌های مالی و اجرایی بهره ببرند.

وی در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد افزود: در حوزه ابزارها، رویکرد حمایتی بسیار خوبی را نسبت به این حوزه اعمال کرده‌ایم، اما در بحث روش‌های اجرا گاه مشکلاتی نیز وجود داشته است.

ناصحی گفت: با توجه به اینکه تمام فعالیت‌های غیرنقد در حوزه اقتصادی تعریف می‌شود، سعی شده است ساختاری متناسب با آن ایجاد و تکمیل شود که این موضوع تا حد قابل قبولی به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی با تکیه بر نظرات تخصصی کارشناسان، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به دنبال تعریف ساختار جدیدی در حوزه اقتصادی شهر بوده است، گفت: شرایط کنونی با ظرفیت‌های فعلی شهر همخوانی ندارد، چراکه تحولات اقتصادی بزرگی را شاهد هستیم؛ امروز مردم روش‌های سنتی همچون سرمایه‌گذاری در ملک را رها کرده‌اند و به دنبال ثروت‌های پنهان شهر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه معاونت اقتصادی نقش بسزایی در تأمین مالی پروژه‌های بزرگ شهری داشته است، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل قطار شهری، بازوی چهارم مصلی و تقاطع چهارسطحی آزادگان می‌شود.

ناصحی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ درصد از بودجه هشت هزار میلیارد تومانی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد محقق شده است، گفت: در قسمت درآمدهای عمومی و کمک دولت نیز از اعتبار ۹۷۲ میلیارد تومانی، ۸۰ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم؛ در بخش واگذاری دارایی مالی نیز از بودجه ۳۷۰۰ میلیارد تومانی به همین اندازه محقق شده است.

کد خبر 620063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.