بررسی مجدد رأی تخریب ساختمان‌ها در صورت موافقت قضات 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه برخی افراد نسبت به رای تخریب ساختمان‌ها پس از احراز تخلف اعتراض دارند، خواستار بررسی مجدد رأی تخریب ساختمان‌ها در صورت موافقت قضات شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در دیدار با جمعی از مسئولان اظهار با گرامیداشت سالروز درگذشت آیت‌الله طباطبایی، اظهار کرد: آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی علامه بزرگی است که تفسیر المیزان به عنوان یکی از تفاسیر کم‌نظیر در دنیای اسلام را تألیف کرد و از شاگردان ممتاز این علامه بزرگوار، شهید مرتضی مطهری را می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی مردی متفکر و در تفکر عمیق بودند و‬ هیچ‌گاه از مطلبی به آسانی عبور نمی‌‏کردند و تا به عمق مطلب نمی‌‏رسید‬ و اطراف و جوانب آن را کاوش نمی‌‏کرد، دست برنمی‌داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به رأی تخریب ساختمان‌های دارای تخلف در ماده ۱۰۰، گفت: جلسه‌ای با مدیرکل دادگستری استان و جمعی از قضات و معاونان دادگستری و نمایندگان شهرداری و استانداری، تشکیل شد و رای‌های تخریب سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بعضی رای‌های تخریب که توسط کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ صادر شده است، اکنون ماهیت خود را از دست داده است، یعنی در واقع آن جرمی که برای پروژه و ساختمان رأی تخریب صادر شده دیگر وجود ندارد.

سیفی تصریح کرد: بعضی واحدهای مسکونی نیز که در گذشته به دلیل خارج از محدوده بودن برای آن‌ها رأی تخریب صادر شده بود، اکنون داخل محدوده قرار گرفته است یا به‌رغم شکایت همسایگان در خصوص ساختمان و صدور رأی تخریب، شکایت برطرف شده است.

سیفی گفت: بر همین اساس قرار شد پیش‌نویسی برای این کار تهیه شود که رای‌های صادر شده بار دیگر در کمیسیون‌ها مطرح شود و در خصوص تخریب یا تخریب نشدن آن بحث شود تا اگر ساختمان دیگر نیاز به تخریب ندارد و مالک موانع را رفع کرده است از اقدام تخریب جلوگیری و پرونده مختومه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ارتباط با نتیجه این موضوع، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با بررسی مجدد حدود ۱۳۰۰ پرونده در این رابطه حل و فصل شود.

کد خبر 619953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.