ابداع سیستم جدید برای کمک به کم‌شنوایان

محققان کره‌جنوبی یک سیستم شناسایی صحبت خاموش اختراع کرده‌اند که می‌تواند حرکات صورت را ردیابی کند و واژگان را شناسایی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان کره جنوبی یک سیستم شناسایی صحبت خاموش ابداع کرده‌اند که با کمک حسگرهای کششی و الگوریتم هوش مصنوعی می‌تواند حرکات صورت را ردیابی کند و واژگان را شناسایی کند. این ابداع جدید برای کمک به افراد کم‌شنوا است که نمی‌توانند همیشه با کمک زبان اشاره با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند.

هنگام ادا شدن کلمات در دهان فرد، فناوری ذکر شده با استفاده از حسگرهای کشش هرگونه انبساط و انقباض در صورت را ردیابی می‌کند سپس از یک الگوریتم یادگیری عمیق برای تبدیل حرکات صورت به کلمات استفاده می‌شود.

حسگرهای کشش که به صورت متصل می‌‎شوند هنگام صحبت فرد کشیده یا کوتاه می‏‌شوند، ویژگی‌های الکتریکی این حسگرهای فشار نیز برحسب همین موارد تغییر می‌کند. این سیستم تاکنون موفق شده است مجموعه‌ای شامل ۱۰۰ لغت را شناسایی کند و دقت آن نیز ۸۸ درصد اعلام شده است. حسگرهای ذکر شده در برابر عرق و چربی پوست نیز مقاوم هستند.

این ابزارهای در مقایسه با دستگاه‌های مشابه اندازه کوچک‌تری دارند. کوچک‌تر بودن حسگر به این معنا است که حسگرهای بیشتری را می‌توان روی صورت فرد به کار برد، در نتیجه واژه‌های ادا شده را می‌توان بهتر درک کرد. پیش‌بینی می‌‎شود که در آینده افرادی با اختلالات زبانی بتوانند در زندگی روزمره به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 619850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.