گودبرداری‌های ناایمن تا قبل از آغاز بارندگی‌ها تعیین تکلیف شود

رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری سیرجان گفت: برخی از شهروندان زمین تحت تملک خود را گودبرداری و به جای ساخت‌وساز مدت‌ها آن را بدون حصار رها می‌کنند که موجب ایجاد مشکلاتی برای ساکنان در زمان بارش باران می‌شود.

محمدحسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نارضایتی شهروندان از گودبرداری‌های غیراصولی جزو بیشترین درخواست‌ها و شکایات شهروندان از طریق مراجعه به شهرداری یا تماس با سامانه ۱۳۷ است.

وی افزود: بیشتر زمین‌های گودبرداری شده توسط شهروندان بدون حصارکشی و ناایمن بوده و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است، بر اثر گودبرداری، ساختمان‌های چند طبقه مجاور ترک خورده و خسارت دیده است و مالکان به دستگاه قضائی مراجعه کرده‌اند.

رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی، مالکان ساختمان‌هایی که در مجاورت و در مسیر چنین گودبرداری‌هایی قرار دارند، احساس خطر کرده‌اند و پیگیر مسئله هستند.

قاسمی تصریح کرد: این گودبرداری‌ها، هنگام بارندگی موجب آب‌گرفتگی، تجمع آب و نفوذ به ساختمان‌های همجوار و ترک‌خوردگی، نشست زمین و وقوع حادثه ناگوار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فصل بارندگی و لزوم تعیین تکلیف گودبرداری‌ها، تاکید کرد: مالکان تا یک ماه آینده و قبل از آغاز بارندگی‌های شدید نسبت به مشخص شدن وضعیت ساخت‌وساز اقدام کنند، در غیر این صورت شهرداری طبق کارگروه بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها درخصوص گودبرداری‌های رها شده و بلاتکلیف، تصمیم‌گیری می‌کند.

رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری سیرجان گفت: مالکان پس از اخطار قانونی باید نسبت به پر شدن گودبرداری‌ها اقدام و تمام هزینه‌های مربوطه را در پرونده ساختمانی ثبت کنند تا در زمان تمدید مجوز از مالک دریافت شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه شهروندان مشکلات خود در زمینه مسائل شهری را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند، افزود: برخی از شهروندان زمین تحت تملک خود را گودبرداری و به جای ساخت‌وساز مدت‌ها آن را بدون حصار رها می‌کنند که موجب ایجاد مشکلاتی برای ساکنان در زمان بارش باران می‌شود.

کد خبر 619849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.