آیا بارش‌های پیش‌ رو در کاهش تنش‌های آبی موثر است؟

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه میانگین دمای هوا نرمال است، گفت: بارش‌های پیش‌رو به شرط داشتن مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه‌ شرب، کشاورزی و صنعت ثمربخش خواهد بود و تنش‌ها ضعیف خواهد شد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت دمای استان اصفهان، اظهار کرد: به علت شرایط ابرناکی بارش‌ها، میانگین دمای هوا در سطح استان در حد نرمال است و درحال‌حاضر سرمای شدید یا مستمری که طولانی باشد وجود ندارد، اما تمایل به یک درجه کمتر از حد معمول نیز در استان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در سال‌های آینده جریانات لانینا قوی‌تر شود، اما شرایط کم‌بارشی که طی سال‌های اخیر استان را درگیر کرده بود تا پایان سال زراعی جاری دیده نمی‌شود، افزود: نمی‌توان گفت وارد سال‌های ترسالی شده‌ایم و الگویی بیانگر این موضوع وجود ندارد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد عمده بارش‌ها از اواسط آذرماه آغاز شود، اما شرایط جوی متغیر است و الگوها نشان داد جریانات لانینا زودتر از حد موعد کاهش یافته است؛ بنابراین از اواسط آبان شرایط بهبود بارش‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ممکن است بارش‌ها جابه‌جا شود، اما به‌طورکلی شاهد بارش‌های خوبی در سال زراعی جاری خواهیم بود، ادامه داد: نباید فراموش کنیم که با یک بارش کوتاه مشکلات منابع آبی استان رفع نمی‌شود؛ چراکه این موضوع امری زمان‌بر است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: بارش‌های پیش‌رو به شرط داشتن مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت ثمربخش خواهد بود و تنش‌ها ضعیف خواهد شد و در صورت رعایت نشدن مصرف آب، شرایط حال حاضر به سمت بدتر شدن پیش خواهد رفت.

کد خبر 619763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.