نشست هم‌اندیشی شهرهای جهانی صنایع‌دستی در میبد برگزار می‌شود

شهردار میبد از برگزاری نشست هم‌اندیشی شهرهای جهانی صنایع‌دستی با حضور وزیر گردشگری به میزبانی میبد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید بهارستانی در بازدید از دفتر خبرگزاری ایمنا در استان یزد با بیان اینکه ۱۲ شهر و دو روستای صنایع‌دستی در کشور ثبت جهانی شده است، اظهار کرد: زیلو به عنوان یکی از مهمترین صنایع‌دستی میبد به ثبت جهانی رسیده است.

وی با بیان اینکه پنجم آذرماه چهارمین سالگرد ثبت جهانی زیلو است، افزود: امسال دبیر شهرهای جهانی صنایع‌دستی کشور میبد است و مراسم ویژه این دبیرخانه در میبد برگزار می‌شود.

شهردار میبد با بیان اینکه مراسم چهارمین سالگرد ثبت جهانی زیلو همراه با نشست دبیرخانه شهرهای جهانی صنایع‌دستی کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

بهارستانی تصریح کرد: زیلو تنها دست‌بافته صددرصد گیاهی است که حتی رنگ‌های آن از محصولات گیاهی از جمله پوست انار و روناس تولید می‌شود و به همین دلیل هیچ آلرژی و حساسیتی برای مصرف کننده ندارد.

وی اضافه کرد: هدف از نشست هم‌اندیشی شهرداران و مدیران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ایران، همکاری بیشتر در راستای معرفی صنعت هنر شهرها و روستاهای جهانی، شهروندان و مسافران داخلی و خارجی، حمایت از صنایع‌دستی ایران، ایجاد بازارهای فروش مشترک، شبکه‌سازی و موارد دیگر است.

شهردار میبد با اشاره به اهمیت حمایت از هنر زیلوبافان، تاکید کرد: صنایع‌دستی هنر و توانایی دستان مردان و زنانی است که تاریخ کهن یک منطقه را به نمایش می‌گذارند.

بهارستانی اضافه کرد: به منظور حمایت از جامعه بزرگ هنرمندان زیلوباف، دبیرخانه شهر جهانی زیلو راه‌اندازی شد و تعامل شهرداری با هنرمندان و ارائه برنامه‌های تشویقی و فرهنگی با هدف رونق کسب و کار زیلوبافان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کد خبر 619602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.