ورود سومین سامانه بارشی به اصفهان از فردا/هشدار سطح نارنجی

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز فعالیت سومین سامانه بارشی پاییزی از عصر فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر و بارش از غرب آغاز خواهد شد و تا اوایل روز جمعه در سطح استان به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز بر روی استان است. بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز بر روی استان است، افزود: فردا آسمان کمی ابری، غبارصبحگاهی به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد از عصر بارش پراکنده دور از انتظار نیست و روز پنج‌شنبه وضعیت جوی، نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه بیستم‌وپنجم تا پایان جمعه بیست‌وهفتم آبان‌ماه، تصریح کرد: طی این مدت، بارندگی‌ها در مناطق مستعد گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق، بارش برف (مناطق سردسیر و مرتفع)، کاهش دید و وزش تند باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین سامانه بارشی پاییزی مناطق نیمه غربی و شمالی، جنوبی و شرقی را در برمی‌گیرد، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

هنرمند اظهار کرد: پرهیز از تردد و توقف غیرضروری در مناطق مستعد و مسیل‌ها، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی برای کاهش خطرات احتمالی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به تشدید سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان، افزود: برپایه این هشدار، فعالیت سامانه بارشی از اواخر فردا چهارشنبه بیست و پنجم تشدید می‌شود و تا اواخر پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه با بارش باران و برف (مناطق سردسیر و ارتفاعات)، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید موقتی، مناطق غرب و جنوب استان را دربر می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با شدت فعالیت سومین سامانه بارشی، لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، شکل گیری سیلاب‌های محلی، خسارت به صنعت کشاورزی و نیز اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان طی روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

وی افزود: براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان، احتیاط در سفرهای برون شهری، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی توسط دستگاه‌های مرتبط توصیه می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه دمای ۲۴ ساعت آینده استان اصفهان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و میمه با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 619601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.