سیستم اشتراک دوچرخه در وین فراگیر شد

شرکت حمل‌ونقل عمومی وین اعلام کرد که سیستم دوچرخه اشتراکی شهر اکنون تمام مناطق را پوشش می‌دهد. در شش ماه گذشته، مقامات وین توانسته‌اند سه هزار دوچرخه در ۲۴۰ مکان برای شهروندان تهیه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که شهرها به طور فزاینده به سمت تحرک پایدار و دور شدن از وسایل نقلیه شخصی با سوخت فسیلی حرکت می‌کنند، بسیاری از دوچرخه به عنوان روش اصلی جابه‌جایی شخصی استفاده می‌کنند. بعضی از شهرهای اروپایی، مانند هامبورگ، حتی گزینه‌هایی را برای دوچرخه‌سواری بین مرکز شهر و مناطق حاشیه‌ای پر رفت و آمد ایجاد کرده‌اند.

دیگر شهرها مانند برلین، بزرگراه‌های دوچرخه‌سواری را ساخته‌اند که از مرکز شهر عبور می‌کنند. شهر بروکسل نیز مستقیماً به شهروندان برای فروش خودرو و خرید دوچرخه پاداش ۹۰۰ یورویی ارائه می‌دهد.

حال، وین با ارائه دوچرخه به عنوان یک گزینه حمل‌ونقل عمومی، قدم منطقی بعدی را برداشته است. در واقع، مردم حتی می‌توانند از طریق سیستم اشتراک حمل‌ونقل عمومی به تمام دوچرخه‌های شهرداری در پایتخت اتریش دسترسی داشته باشند. اجاره دوچرخه برای نیم‌ساعت فقط ۳۰ سنت برای شهروندان هزینه دارد؛ در غیر این صورت، هزینه معمولی ۶۰ سنت است که هنوز هم بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

طبق بیانیه مقامات شهری، این پروژه سالانه ۲.۳ میلیون یورو هزینه در بر دارد، در حالی که هزینه زیرساخت آن ۷.۵ میلیون یورو است. در عین حال، شرکت حمل‌ونقل عمومی وین ادعا می‌کند که ۱۳ هزار نفر برای استفاده از دوچرخه‌های مشترک در ماه اول ثبت نام کرده‌اند و این تعداد اکنون به ۷۵ هزار مورد رسیده است.

از زمان راه اندازی این طرح، دوچرخه‌ها ۲۰۰ هزار مرتبه قرض گرفته شده‌اند و به گفته پیتر هانکه، عضو شورای شهر وین، وجود چنین تعداد بالایی به دلیل این است که سیستم حمل‌ونقل اشتراکی شهر تمام ۱۳ منطقه وین را پوشش می‌دهد و همین ویژگی باعث جذابیت آن شده است.

سیستم اشتراک دوچرخه در وین فراگیر شد

کد خبر 619589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.