اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی «نوجوان کارآ» برگزار می‌شود

مسئول خانه جوان گفت: اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی «نوجوان کارآ» با حضور مسئولان شهری و اعضای اکوسیستم کارآفرینی، اساتید، منتورها و نوجوانان در هنرسرای خورشید برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، فاطمه اکبرزاده اظهار کرد: هم‌زمان با هفته جهانی کارآفرینی، رویداد شهری «نوجوان کارآ» ویژه نوجوانان و جوانان شهر اصفهان از سوی خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام اولیه این رویداد از شهریورماه ۱۴۰۱ در سایت توان هفت tavan7.ir آغاز شد، که بر این اساس تاکنون ده‌ها پیش‌رویداد به‌منظور جذب جوانان در مساجد، مدارس، فرهنگسراها، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، مؤسسات نیکوکاری و انجمن‌های مردم‌نهاد برگزار شده است.

مسئول خانه جوان تصریح کرد: در رویدادهای برگزارشده، ۱۵۰ نوجوان شهر ثبت‌نام و در کارگاه آموزشی برنامه توسعه فردی با هدف یادگیری، خودشناسی، خودآگاهی، یادگیری چشم‌اندازنویسی و هدف‌گذاری به‌عنوان گام نخست شرکت کردند.

وی افزود: در این مرحله برای همه نوجوانان تست شخصیت‌شناسی دیسک و گرایش‌شناسی هالند انجام شد و نتایج آزمون‌ها که در امر انتخاب رشته تحصیلی و شغل آینده نوجوانان و جوانان تأثیرگذار بود، به آنان اعلام شد.

اکبرزاده افزود: پس از آن نوجوانان به مرحله کارگاه‌های تخصصی خلاقیت و ایده‌پردازی، آموزش مسئله‌شناسی و راه‌حل‌یابی، کار تیمی به‌واسطه بازی‌های گروهی، بوم مدل کسب‌وکار و بوم ناب وارد شدند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد نوجوانان به طرح ایده‌های خود پرداختند که حدود ۶۵ ایده از طرف نوجوانان ارائه شد و پس از رأی‌گیری‌های فردی و گروهی تنها ۱۱ ایده به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کرد.

مسئول خانه جوان اضافه کرد: بر اساس ۱۱ ایده مطرح‌شده، تیم‌سازی نهایی صورت گرفت و در نهایت طرح کسب‌وکار ایده‌ها با کمک منتورهای تخصصی رویداد و دستیاران منتورها که اعضای برنده اولین رویداد نوجوان کارآ بودند، تکمیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ روز جمعه _بیست‌وهفتم آبان‌ماه_ ساعت ۱۵ در سالن هنرسرای خورشید با حضور مسئولان شهری و اعضای اکوسیستم کارآفرینی و اساتید و منتورها، نوجوانان و خانواده‌های آنان برگزار و از همه تیم‌ها پس از داوری تقدیر خواهد شد و به تیم‌های برگزیده رویداد، جوایزی اهدا می‌شود.

کد خبر 619551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.