۳۵ درصد تولید ناخالص ملی توسط بنگاه‌های اقتصادی تهران انجام می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۱۵ هزار شرکت خدماتی و بیش از ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در شهر تهران مستقر است که طبق آمار بانک مرکزی ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی توسط بنگاه‌های اقتصادی مستقر در تهران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه _در یکصدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به موضوع تحقق شهرداری غیرحضوری و اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها، اظهار کرد: بر اساس مستندات و قوانین و مقررات، شهرداری تهران ملزم به استفاده از درگاه واحد صدور مجوزها و ارائه خدمات به صورت هوشمند، غیرحضوری و «تمام الکترونیک» است.

وی با بیان اینکه از مهمترین دستاوردهای شهرداری، اجرای غیرحضوری خدمات (هوشمندسازی شهر) است، ادامه داد: افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر، افزایش رضایت عمومی شهروندان، ارتقای اعتماد همگانی، جلوگیری از ترددهای غیرضروری و بهبود وضعیت ترافیک، کاهش ایجاد آلایندگی، افزایش درآمدهای شهر و شهروند، مبارزه مؤثر با فساد اداری، ایجاد شفافیت، کوتاه شدن زمان ارائه خدمت به شهروندان، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه باشگاه شهروندی، یکپارچگی و ایجاد وحدت رویه در فرایندهای شهرداری از جمله مزیت‌ها و دستاوردهای تحقق شهرداری غیرحضوری خواهد بود که می‌تواند فواید بسیاری برای شهر و شهروندان به همراه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرایندهایی که احراز هویت، ورود و ثبت‌نام تمام الکترونیک، انجام الکترونیک تمام اقدامات و دریافت الکترونیک نتیجه به صورت مستند را شامل شود، از آن به عنوان فرایند هوشمند یاد می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمان شکل‌گیری نهادهای اداری، خاطرنشان کرد: وضعیت ایران در زمان شکل‌گیری نهاد اداری این گونه بود که بیش از ۹۰ درصد از جمعیت ایران در سال ۱۳۱۰ بی‌سواد مطلق بوده‌اند که توانایی نگارش نام خود را نیز نداشتند و این در حالی بود که شکل‌گیری نهادهای اداری در ایران همراه با بوروکراسی وارداتی، بی‌سوادی، ناآگاهی عمومی و فقر سیستم ارتباطی هوشمند بود.

صادقی افزود: در حال حاضر سطح سواد در ایران به بیش از ۹۷ درصد رسیده است و بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل رشته‌های علوم فناوری مهندسی و ریاضیات، ۵۵ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی کشور دارای پروانه اشتغال به‌کار و بیش از دو هزار شرکت دارای رتبه و گرید برتر در حوزه ساخت‌وساز هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار شرکت خدماتی و بیش از ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در شهر تهران مستقر است که طبق آمار بانک مرکزی ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی توسط بنگاه‌های اقتصادی مستقر در تهران انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تحلیل وضع موجود کشور گفت: توسعه تکنولوژی آی‌سی‌تی، رشد فرهیختگی و آگاهی عمومی، تغییر توان برتری دانش به سمت مشتری و تخصصی شدن امور سبب شده است که ناگزیر به هوشمندسازی امور باشیم، لذا در چنین شرایطی هوشمندسازی شهر و تحقق شهرداری غیرحضوری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 619507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.