شهیدی که به همه دارایی‌هایش پشت پا زد

کاربران توئیتر همزمان با سالروز شهادت ادواردو آنیلی از این مسلمان ایتالیایی سخن گفتند که داستان زندگی‌اش افراد زیادی را متحول کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وچهارم آبان‌ماه سالروز شهادت جوانی است که به همه دارایی‌هایش پشت پا زد و مسلمان شد، بابت این مسلمان شدن نیز هزینه‌های زیادی هم پرداخت.

باشگاه یوونتوس، یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های اروپا است که در ایران نیز طرفدار زیادی دارد. عده‌ای آرزو دارند کاش برای یک‌بار هم که شده ستاره‌های راه‌راه‌پوش را از نزدیک ببینند. مثل ماشین فراری و خودروی لامبورگینی که داشتن آن یا حتی یک دوردور ساده با آن در خیابان‌های شهر برای عده‌ای یک آمال و آرزوی بزرگ و دست‌نیافتنی است. حالا تصور کنید پسر کسی باشید که باشگاه یوونتوس و کمپانی فراری و لامبورگینی و چندین بانک و کارخانه صنعتی تنها بخشی از دارایی‌هایش باشد.

پسری که یک روز در کتابخانه دانشگاه پرینستون نیویورک برای نخستین‌بار قرآن را در دستانش گرفت و برای اولین بار از روی کلماتش خواند و به همه دارایی‌هایش پشت پا زد و مسلمان شد، اما «ادواردو آنیلی» سرانجام به طرز مشکوکی شهید و جنازه‌اش زیر یک پل پیدا شد.

کاربران توئیتر همزمان با سالگرد شهادت او، از این جوان تازه مسلمان که در راه عقیده‌اش جان داد، یاد کردند.

یک کاربر نوشت: «بین این همه ضد و نقیض راه راست و حقیقت را انتخاب کردن و رستگار شدن کار هر کسی نیست ولی ادواردو (مهدی) آنیلی از تمام زرق و برق و ثروت مسلمان شد و به ایران آمد و به دیدار رهبر رفتند. خدایا هممون رو عاقبت بخیر و رستگار کن.»

شهیدی که به همه دارایی‌هایش پشت پا زد

کاربر دیگری نیز نوشت: «شهید ادواردو آنیلی: وقتی قرآن را برای اولین بار دیدم، متوجه شدم که این کلمات، کلمات ماورایی هستند، دیدم این همان چیزی است که من سال‌هاست در جست‌وجویش بودم.»

شهیدی که به همه دارایی‌هایش پشت پا زد

یک کاربر هم نوشت: «ادواردو آنیلی: بعد از شیعه شدن، اسلام و تشیع را تبلیغ می‌کرد و حتی با راهنمایی او، دوست نزدیکش، پسر سلطان شراب ایتالیا مسلمان شد! تبلیغ، حمایت و دعوت به اسلام و تشیع از سوی کسی که تهدید می‌شده، نشان می‌دهد وی به حقانیت دینی که آن را با پژوهش انتخاب کرده، ایمان داشته.»

شهیدی که به همه دارایی‌هایش پشت پا زد

کاربری هم به بازدید ادواردو آنیلی از کارخانه هلی‌کوپترسازی آمریکایی اشاره کرد و نوشت: «در بازدید از این کارخانه به ادواردو آنیلی توضیح می‌دهند که این هلیکوپتر تمام تکنولوژی برتر جهان را در خود دارد. ادواردو می‌پرسد در طبس که این هلی‌کوپتر ها شکست خورده‌اند؟ آن ژنرال آمریکایی هم در پاسخش می‌گوید؟ خدای آنها از هلی‌کوپترهای ما قوی‌تر بود.»

شهیدی که به همه دارایی‌هایش پشت پا زد

کاربر دیگری نیز نوشت: «شهید ادواردو آنیلی فرزند جیووانی آنیلی سرمایه‌دار و صاحب اسبق مجموعه فیات و مارلا کاراچولو، یکی از شهیدانی است که با پذیرفتن دین اسلام و ایمان به حضرت محمد (ص) راه حق را برگزید.»

شهیدی که به همه دارایی‌هایش پشت پا زد

کد خبر 619505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.