استاندارد حلقه اتصال صنعت و دانشگاه است

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: استاندارد حلقه اتصال صنعت و دانشگاه است و با توجه به امکانات و شرایط مناسب به خوبی می تواند انجام وظیفه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا زارع بنادکوکی عصر امروز _دوشنبه بیست و سوم آبان ماه_ در نشست بررسی راه‌های همکاری‌های مشترک استاندارد با جهاد دانشگاهی یزد اظهار کرد: می‌توان گفت ده‌ها سال است مسئولین و گردانندگان کشور از ارتباط نامناسب صنعت، دانشگاه و مراکز آموزش عالی در رنج هستند و این نقیصه برای آنان به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: استاندارد دارای توان علمی و اجرایی بالایی است، به خاطر نگاه تحولی و توانمندی که دارد به خوبی می‌تواند خلاء میان صنعت و دانشگاه را پرکرده و هر دو طرف را به فهم و زبانی مشترک برساند.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: جای خوشبختی است که جهاد دانشگاهی یزد در زمینه استانداردسازی بین‌المللی از طریق استقرار کمیته فنی متناظر TC206 با موضوع سرامیک‌های ظریف با این اداره کل همکاری دارد، اما از آنجایی که استانداردسازی یکی از وظایف اصلی ما است باید به دنبال راهی باشیم که انرژی بالای دانشگاه و اساتید مجرب آن مجموعه در راه تدوین استانداردهای ملی نیز به کار گرفته شود.

زارع خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یزد دارای بنیه علمی و اجرایی قابل قبولی است و با توجه به زیر ساخت‌هایی که دارد می‌تواند گواهینامه‌های ۱۷۰۲۵ آزمون محور خود را از طریق مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) به محصول محور تبدیل کرده و در زمینه آزمون کالاهای تولیدی، با استاندارد یزد وارد همکاری متقابل شود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاد دانشگاهی یزد نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی یزد یک نهاد عمومی غیردولتی است که محدودیتی برای ایجاد تنوع و گسترش دامنه فعالیت‌هایش ندارد و پیشنهاد ورود این مجموعه به فعالیت‌هایی نظیر بازرسی، نمونه برداری و ایجاد مرکز آموزشی همکار از سوی مدیرکل استاندارد یزد نشانگر گام‌های رو به جلویی است که این نهاد دولتی برای گسترش روابط با مراکز علمی و دانشگاهی استان می‌خواهد بردارد.

کد خبر 619409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.