مجلس و دولت اختیارات شوراها را افزایش دهند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در نص صریح قانون وظیفه دولت و مجلس رسیدگی به امور کلان و ملی است و نباید خود را درگیر مسائل محلی و روزمره خدمات‌دهی کنند، لذا ضروری است که مجلس و دولت اختیارات خود در این حوزه‌ها را به شوراها واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ در جلسه شورای استان چهارمحال‌وبختیاری، در خصوص مشکلات شهرستان فارسان، اظهار کرد: حمایت از تیم‌های والیبال و فوتسال بانوان در شهرستان فارسان، تکمیل سالن بوکس جونقان و باباحیدر همچنین سالن تیراندازی فارسان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل استخر شنای جونقان، باباحیدر و میدان ساحلی بازان چلیچه، تکمیل سالن ورزشی پردنجان، ده‌چشمه، فیل‌آباد، روستای هیرگان، محله کمال‌الدین فارسان با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی آنها و تکمیل میدان چمن عیسی‌آباد و حصارکشی مجتمع ورزشی فارسان از ضروریات است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تاکید به موضوع تکمیل، تعمیر و نگهداری سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش، تصریح کرد: با همت آموزش و پرورش و با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان باید ظرفیت نوجوانان و جوانان شهرستان‌ها در حوزه‌های ورزشی مختلف شناسایی و تقویت شود تا در آینده شاهد نشاط اجتماعی بیشتر باشیم.

وی با بیان اینکه تبیین ظرفیت‌های قانونی و سهم شوراها در تقویت مردم‌سالاری دینی بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: در نص صریح قانون وظیفه دولت و مجلس رسیدگی به امور کلان و ملی است و نباید خود را درگیر مسائل محلی و روزمره خدمات‌دهی کنند، لذا ضروری است که مجلس و دولت اختیارات خود در این حوزه‌ها را به شوراها واگذار کنند.

هاشمی تصریح کرد: بدون تردید آموزش شوراهای اسلامی در راستای آگاه‌سازی اعضا به وظایف و اختیارات خود و آشنایی با مسائل حقوقی و مالی، کیفیت مدیریت شهری و روستایی را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان فارسان از ۳۰ عضو شورای اسلامی شهری و ۵۸ عضو شورای اسلامی روستایی برخوردار است.

کد خبر 619230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.