برگزاری رویدادهای مردم‌شهری در شهر بندری سیریک

شهردار بندر سیریک گفت: خلق بسته‌های سرمایه‌گذاری با پایبندی به پیشرفت و درآمدهای پایدار، پایبندی به پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و مدل‌های صحیح حفظ منابع از اهداف رویدادهای مردم‌شهری شهرداری است.

مجید زرهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه پایدار منطقه تمدن ساحلی مکران زمین از اولویت‌های سال‌های اخیر مقامات ارشد کشور و برنامه‌ریزان توسعه در سطح ملی با رویکردهای منطقه‌ای و بین‌المللی (کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند) بوده است.

وی افزود: شهرستان سیریک و به تبع آن شهر بندر سیریک دارای اهمیت ویژه‌ای به لحاظ مدیریت شهری و رونق‌بخشی به معیشت و رفاه زیستی ساحل‌نشینان است.

شهردار سیریک افزود: این شهر ساحلی به دلیل فاصله کمتر از ۶۰ کیلومتر با جزایر کشور عمان در پروژه‌های راهبردی دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی شهری بین ایران و عمان می‌تواند نقش‌آفرینی مؤثر و کارآمدی داشته باشد.

زرهی‌زاده با بیان اینکه شهر سیریک یکی از قطب‌های مهم این پهنه جغرافیایی است، خاطرنشان کرد: حرکت کند و ناهماهنگی‌ها موجب تأخیر و تعویق در اجرای برنامه‌های مدون شده بود؛ لذا رویداد مردم‌شهر بندر سیریک، در راستای ایجاد زیست‌بوم نوآوری اجتماعی با کمک شهروندان خلاق توسط استودیوی نوآوری شهری شتاب‌دهنده ماموت (MUIS) و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی پانزدهم آبان‌ماه آغاز شد و شامگاه جمعه _بیستم آبان‌ماه_ به کار خود پایان داد.

وی اضافه کرد: مجموعه رویدادهای هفته نوآوری اجتماعی در این شهر ساحلی مورد استقبال گسترده و چشمگیر مردم، نخبگان، فعالان اقتصادی و کنشگران فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیریک قرار گرفته و این رویدادها در دو بخش کارگاه‌های آنلاین و برنامه‌های حضوری برگزار شده است.

زرهی‌زاده گفت: ایده اولیه این رویداد استارتاپی با ایجاد تشکیلات تحقیق و توسعه (R&D) در ساختار شهرداری سیریک از اوایل مهرماه مطرح و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، سازوکارهای اجرایی آن توسط تیم مشاوران دانشگاهی مدیریت شهری سیریک، طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.

شهردار سیریک تصریح کرد: در این مدل برنامه‌ریزی از ایده‌های نوآورانه کنشگران حوزه مدیریت شهری و شهروندی به منظور شتاب‌دهی به پیشرفت جامعه محلی و منطقه‌ای با شیوه‌های علمی گردآوری شده، براساس اولویت‌بندی نیازها، جهت حل مسئله چالش‌های فناورانه در قالب تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود و موضوع اصلی این اقدام، جلب مشارکت جامعه شهروندی برای خلق و توسعه کسب‌وکارهای پایدار است.

زرهی‌زاده ادامه داد: استفاده از دانش بومی، فرآوری استعدادها و ظرفیت‌های محلی، کشف شبکه مسائل شهری، طراحی مشارکتی راه‌حل‌های اجرایی و تحقق‌پذیر به همراه نظارت بر اجرای بهینه برنامه‌ها و ایده‌ها از موضوع‌های مهم پلتفرم مردم‌شهر بندر سیریک است.

وی اضافه کرد: در بخش نخست، ۱۲ کارگاه با موضوع‌هایی پیرامون توسعه محلی، برندینگ شهری، نوآوری اجتماعی، بازطراحی راه‌حل برای پیشرفت، توسعه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای محلی، گردآوری تاریخ شفاهی بندر سیریک، نوآوری در تجاری‌سازی ایده‌های فرهنگی و اقتصادی از موضوع‌های مهم این کارگاه‌ها بود.

شهردار سیریک با بیان اینکه در تجربه‌های موفق جهانی و در مسیر پیشرفت، نگاه درست در شناسایی شبکه مسائل، اولویت‌بندی و برنامه اجرایی در پویشی مردمی با استفاده از ظرفیت‌های مشارکتی از ارکان مهم دستیابی به موفقیت در مدیریت راهبری شهرها و روستاها است.

زرهی‌زاده افزود: خلق بسته‌های سرمایه‌گذاری با پایبندی به پیشرفت و درآمدهای پایدار، پایبندی به پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و مدل‌های صحیح حفظ منابع از اهداف رویدادهای مردم‌شهری شهرداری است.

کد خبر 619203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.