استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مدرن + نماد و مکمل

استفاده از رنگ و طرح های مختلف در دکوراسیون داخلی مدرن و چیدمان منزل معمول است و طرفداران رنگ زرد به دنبال مکمل آن هستند. ترکیب زرد با بنفش، مشکی، سفید، سبز، آبی و ... جزو ترکیب های زیبا و جذاب است.

به گزارش ایمنا، این روزها افراد برای انتخاب رنگ دکوراسیون منزل خود، از ترکیب رنگ‌های مختلف بهره می‌برند که می‌تواند از نظر روانشناسی تأثیراتی در افراد بگذارد.

رنگ زرد نماد چیست؟

رنگ زرد (yellow) نماد خیرخواهی، اعتماد به نفس، خلاقیت، خرد، منطق، اصالت و خوش بینی است.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مدرن + نماد و مکمل

در دکوراسیون داخلی رنگ زرد را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟

زرد، به عنوان رنگ زیبایی، دانش و روشنایی شناخته می‌شود. این رنگ به خوبی در ترکیب با رنگ‌های تیره‌تر می‌تواند تضاد جذابی را ایجاد کند و حس گرمابخشی را در محیط خانه به وجود آورد. زرد، از جمله رنگ‌هایی است که به خوبی می‌تواند با رنگ‌های دیگر هارمونی ایجاد کند.

انواع طیف‌های رنگ زرد

زرد روشن، زرد لیمویی، طلایی، کرم و زرد تیره از طیف‌های رنگ زرد به شمار می‌آیند.

دکوراسیون بنفش و زرد

استفاده از ترکیب رنگ‌های زرد و بنفش در محیط خانه باعث ایجاد فضایی پر جنب و جوش، خلاقانه و جذاب می‌شود. اگر از رنگ روشن زرد در کنار رنگ بنفش تیره استفاده کنید، می‌توانید یک حال و هوایی تابستانی را در دکوراسیون منزل خود به وجود آورید. استفاده از رنگ طلایی در کنار رنگ بنفش تیره از جمله ترکیب‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و حس شکوه را در چیدمان و فضای منزل شما ایجاد می‌کند. اگر طرفدار رنگ‌های پاستلی هستید نیز می‌توانید از ترکیب رنگ ملایم زرد با بنفش پاستلی استفاده کنید. ترکیب این دو رنگ نماد ثروت است.

دکوراسیون آبی و زرد

استفاده از آبی پررنگ با زرد می‌تواند رنگی شبیه به مناطق شرجی را به وجود آورد. ترکیب طیف روشن‌تر رنگ آبی، نماد ثبات و اعتماد است و زرد نماد خلاقیت و انگیزه است به همین دلیل بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی از این دو رنگ جهت جذب مخاطب استفاده می‌کنند.

دکوراسیون زرد و سبز

ترکیب زرد و سبز در کنار هم فضایی شبیه به طبیعت را ایجاد می‌کند و تأثیر زیادی را روی دیگران می‌گذارد. این دو رنگ نماد جذابیت و رمزآلودی نیز هستند. اگر می‌خواهید که قسمتی از خانه خود را برجسته کنید، بهتر است از سبز تیره در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ سبز و زرد روشن به عنوان رنگی انگیزشی شناخته می‌شود.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مدرن + نماد و مکمل

دکوراسیون زرد، نارنجی و قرمز

سه رنگ زرد، قرمز و نارنجی به عنوان گرم‌ترین رنگ‌ها شناخته می‌شوند و جز رنگ‌های پاییزی و تابستانی به حساب می‌آیند. همچنین حس گرما و انرژی را در محیط خانه ایجاد می‌کند. اگر به دنبال افزایش انرژی منزل خود هستید، توصیه می‌شود از زنگ‌های زرد و نارنجی روشن استفاده کنید.

دکوراسیون زرد و صورتی

برخلاف تصور برخی از افراد صورتی را می‌توان یکی از بهترین رنگ‌هایی دانست که مکمل رنگ زرد است. این دو رنگ در کنار هم حس زنانگی را نشان می‌دهد و یک ترکیب رنگ رمانتیک به حساب می‌آید.

دکوراسیون زرد و قهوه‌ای

با توجه به اینکه رنگ‌های زرد و قهوه‌ای جز رنگ‌های گرم هستند، می‌تواند حس نشاط را در زندگی شما ایجاد کند. کسانی که علاقه مند به طرح‌های چوبی هستند، می‌توانند از این ترکیب رنگ در دکوراسیون خود استفاده کنند. این دو رنگ در کنار یکدیگر، جذابیت ویژه و فوق‌العاده ای را به وجود می‌آورد.

دکوراسیون زرد و سفید

ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر از ترکیب‌های فانتزی به حساب می‌آید که طرفداران زیادی دارد. این ترکیب رنگ‌ها حس شادی و راحتی را به بیننده منتقل می‌کند.

دکوراسیون زرد و مشکی

زرد یکی از رنگ‌های روشن است که در کنار مشکی جلوه خاص و زیبایی پیدا می‌کند. این ترکیب رنگ باعث جلب توجه می‌شود. استفاده از رنگ طلایی در کنار مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها به حساب می‌آید.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مدرن + نماد و مکمل

دکوراسیون زرد و طوسی

در دکوراسیون داخلی مدرن بهتر است از ترکیب رنگ‌های زرد و طوسی استفاده کنید. اگرچه رنگ طوسی جز رنگ‌های خنثی و تقریباً تیره به حساب می‌آید، اما ترکیب آن با رنگ زرد فضای شادی را ایجاد می‌کند. به علت خنثی بودن رنگ طوسی امکان ترکیب شدن آن با همه رنگ‌ها وجود دارد. این ترکیب رنگ بیشتر در ترکیب رنگ مبلمان‌ها دیده می‌شود. علاوه بر این می‌توانید از اکسسوری های طلایی و طوسی در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. همچنین پرده‌هایی با این ترکیب رنگ هم امروزه ترند شده‌اند.

رنگ زرد نشانه چیست؟

  • رنگ زرد در بیشتر فرهنگ‌ها، نشانه شور جوانی، آفتاب، شادی و گرما است
  • رنگ زرد به عنوان رنگ احتیاط در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود.
  • در ژاپن، رنگ زرد اغلب نشانه شجاعت است.
  • برای طراحی اسباب بازی و لباس‌های نوزادان و کودکان بیشتر از رنگ زرد روشن استفاده می‌شود.
کد خبر 619144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.