ورود سومین سامانه بارشی پاییزی به اصفهان از اواخر هفته/ افزایش ۴ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز فعالیت سومین سامانه بارشی پاییزی طی روز چهارشنبه بیستم‌وپنجم تا پایان جمعه بیست‌وهفتم آبان‌ماه خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه بارشی ناپایدار از شرق طی امروز و استقرار جوی نسبتاً پایدار طی دو روز آینده بر روی استان است. بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت نیمه ابری مه صبحگاهی گاهی وزش باد و در نیمه شرقی احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جوی نسبتاً پایدار طی دو روز آینده بر روی استان است، افزود: فردا و پس فردا آسمان در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد خواهد بود و غبار صبحگاهی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی منجر به کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

خوانسار رکوردار بارندگی‌ها

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت تا ۹ صبح امروز، افزود: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان خوانسار ۱۵.۳ دهم میلی‌متر، فریدون شهر ۸.۷ دهم میلی‌متر، داران ۷.۸ دهم میلی‌متر و بویین‌میاندشت ۶.۸ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه بیستم‌وپنجم تا پایان جمعه بیست‌وهفتم آبان‌ماه، تصریح کرد: طی این مدت، بارندگی‌ها گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق، بارش برف (مناطق سردسیر و مرتفع)، کاهش دید و وزش تند باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه سومین سامانه بارشی پاییزی مناطق نیمه غربی و شمالی، جنوبی و شرقی را در برمی‌گیرد، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: پرهیز از تردد و توقف غیرضروری در مناطق مستعد و مسیل‌ها، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی برای کاهش خطرات احتمالی توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۱۹ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای منهای دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 619068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.