از نیروهای توانمند و باتجربه در شهرداری تهران استفاده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به‌رغم تاکید در زمینه استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند و با تجربه شهرداری، شاهد ورود مدیرانی خارج از شهرداری در این حوزه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز_ یک‌شنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در یکصدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به شروع هفته کتاب، اظهار کرد: انتظار می‌رود سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی نسبت به فرهنگ‌سازی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه مدون و مناسبی را در دستور کار داشته باشند.

وی ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی برای تجلیل و تقدیر از کتابداران شاغل در شهرداری تهران و همچنین بررسی مشکلات این همکاران پر تلاش شهرداری است تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اخبار منتشر شده در زمینه تغییرات مدیریتی در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: سال گذشته مانند سایر اعضای شورا نسبت به انتصابات خارج از شهرداری به ویژه در معاونت فرهنگی و اجتماعی انتقاد داشتم، چرا که علی رغم تاکید در زمینه استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند و با تجربه شهرداری، شاهد ورود مدیرانی خارج از شهرداری در این حوزه بودیم.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته تصور بر این بود که مدیران ارشد از جمله معاونان شهردار خارج از مجموعه شهرداری منصوب شدند و به دلیل شناخت نداشتن از شهرداری و نیروهای آن، اصرار به ورود نیروهای خارج از شهرداری داشتند، اما در حال حاضر پس از گذشت بیش از یکسال، تکرار این دست از انتصابات قابل پذیرش نیست.

معدنی‌پور اضافه کرد: در بهترین و خوش بینانه ترین حالت یک سال طول می‌کشد یک مدیر به حوزه مدیریتی خود اشراف پیدا کند و در سال دوم مدیریت نمود فعالیت مشخص می‌شود.

وی گفت: این موضوع در شهرداری تهران که یک نهاد کاملاً اجرایی است بیشتر موضوعیت دارد، در شهرداری تجربه حرف اول را می‌زند و یکی از شاخص‌های مهم مدیریتی محسوب می‌شود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از شهردار تهران در خواست می‌کنم تغییرات مدیریتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی حداقلی و بر اساس ارزیابی عملکرد منطبق با معیارها و شاخص‌های از پیش تعیین شده باشد و در صورت لزومِ تغییرات، از نیروهای توانمند و با تجربه شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

کد خبر 619021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.