اهتمام شهرداری یزد در اجرای پروژه‌های مختلف برای مقابله با سیل‌های احتمالی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از اجرای پروژه‌های مختلف توسط شهرداری این کلان‌شهر برای مقابله با سیل‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در نشست مدیریت بحران شهرداری یزد با بیان اینکه در ارتباط با موضوع مدیریت بحران جلسات خوبی در شهرداری و مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: جمعی از خبرنگاران یزد اقدام به بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری یزد برای مقابله با سیل‌های احتمالی کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان بسیار ضروری و مهم بود، خاطرنشان کرد: این حرکت در ارتباط با موضوعات کاری شهرداری در زمینه‌های مختلف تاکنون برگزار شده است و امیدواریم که همچنان تداوم داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: پس از وقوع دو سیل گذشته، تاج سیل‌بند اصلی شهر یزد به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و زمان و اعتبار زیادی برای افزایش حجم ذخیره آب پشت این سیل‌بند گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: بندهایی نیز در نزدیک پارک کوهستان از سوی شهرداری یزد ایجاد شد تا آب سیل به وسیله این بندها به خارج از شهر هدایت شود و از ورود آن به نقاط مسکونی و داخل شهر جلوگیری به عمل آید.

سیفی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، گوراب‌هایی پس از سیل مردادماه در نقاط مختلف ایجاد شده است تا بتوان بخشی از آب سیل را در این گوراب‌ها ذخیره‌سازی کرد و علاوه بر جلوگیری از ورود این آب‌ها به داخل شهر زمینه مدیریت آن به‌وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ارتباط با مسیل (رودخانه) مرکزی شهر یزد گفت: اگرچه توقع این است که پروژه با سرعت بیشتری انجام شود، اما اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم سایر دستگاه‌های استان نیز در این حوزه وظایف خود را انجام دهند و بتوان هرچه سریع‌تر این سیل‌بند را تکمیل کرد.

کد خبر 619009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.