بیشتر خانه‌های تخریب شده از سیل، خالی از سکنه بود

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه بیشتر خانه‌های تخریب شده در سیل مردادماه خالی از سکنه بود، گفت: مشارکت شهروندان در اداره بافت تاریخی شهر اهمیت زیادی دارد و باید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی صبح امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در نشست آموزشی محلات شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد که با موضوع آمادگی در برابر باران و سیل برگزار شد، اظهار کرد: حوادث طبیعی و غیرمترقبه قابل پیشگیری نیست و باید خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.

وی با بیان اینکه این حوادث هر ساله خسارت‌های زیادی به نقاط مختلف دنیا وارد می‌کند، افزود: یکی از بخش‌های مهم شهرها که همواره با خسارت‌هایی روبه‌رو می‌شود، مکان‌های تاریخی است؛ با توجه به اهمیت این مکان‌ها برنامه‌ریزی برای پیشگیری از خسارت‌ها به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار دارد.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه بافت تاریخی شهر یزد یکی از ارزشمندترین بافت‌های تاریخی جهان و در نوع خود منحصربه‌فرد است، خاطرنشان کرد: تجربه دو سیل اردیبهشت و مردادماه امسال برای نسل ما جدید بود و حتی یک مرتبه هم چنین بارندگی و سیلی را مشاهده نکرده بودیم.

نقوی اضافه کرد: یکی از مسائل اساسی در بحث پیشگیری از آسیب‌های احتمالی آموزش، آگاهی عمومی و جلب مشارکت شهروندان است.

وی با بیان اینکه هویت بافت تاریخی شهر یزد به شهروندان و ساکنان آن است، تصریح کرد: بهتر است اداره بافت تاریخی بر عهده ساکنان باشد، در این راستا طی یک سال گذشته اقدامات گسترده‌ای انجام شده است تا مدیریت کار به ساکنان بافت سپرده شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: طی بازدیدهایی که پس از سیل مردادماه داشتیم، معایب زیادی مشاهده شد، به عنوان مثال دهانه چاه جذبی با یک پلاستیک گرفته شده بود در صورتی که اگر بازدیدی از سوی ساکنان محل در ابتدای بارندگی‌ها انجام و این مشکلات رفع می‌شد، شاهد این حجم از تخریب در نقاط مختلف شهر نبودیم.

نقوی افزود: براساس آمار و پایش انجام شده، بیشتر خانه‌هایی که در سیل تخریب شد، منازل خالی از سکنه بود، در صورتی که اگر تنها سالی یک مرتبه بازدید از ناودان‌های این منازل انجام می‌شد، بسیاری از این خانه‌ها تخریب نمی‌شد و خسارت نمی‌دید.

کد خبر 618965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.