پنتری روم چیست؟ + کاربرد، طراحی انواع Pantry در دکوراسیون و کابینت آشپزخانه

امروزه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مدرن از فضایی جدید به نام پنتری استفاده می شود که دارای دو نوع پنتری روم و پنتری کابینت است. پنتری ها در آشپزخانه دارای مزیت و کاربرد است. شما می توانید با استفاده از ایده هایی آن را جذاب تر کنید.

به گزارش ایمنا، این روزها که بیشتر مردم طرفدار سبک‌های مدرن شده‌اند، فضای مدرنی را در آشپزخانه‌ها ایجاد می‌کنند تا علاوه بر زیبایی، راحت تر به مواد غذایی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

پنتری چیست؟

در قاره‌های آمریکا و اروپا در سال‌ها قبل، مواد غذایی مانند کیک، نان و… را در یک فضای سرد و تاریکی نگهداری می‌کردند. این فضا را در نزدیکی آشپزخانه ایجاد می‌کردند. آنها به این فضا پنتری می‌گفتند. پنتری از کلمه فرانسوی pan گرفته شده است. کلمه pan به معنای نان است اما امروزه پنتری روم فضای جدید، مدرن و جذابی است که در آشپزخانه‌ها قرار دارد و انواع مواد غذایی مانند نان، غلات، ترشی، کنسروها، مواد شوینده و… را در آن نگه می‌دارند. شما می‌توانید این فضا را در نزدیکی آشپزخانه خود قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که اگر خارج یخچال قرار بگیرند، به سرعت فاسد نمی‌شوند.

انواع پنتری در آشپزخانه

پنتری ها به دو صورت روم و کابینت وجود دارد.

پنتری روم چیست؟ + کاربرد، طراحی انواع Pantry در دکوراسیون و کابینت آشپزخانه

پنتری روم

معمولاً در داخل یا خارج آشپزخانه‌ها یک فضای جدیدی را طراحی می‌کنند. این فضا دارای قفسه‌های زیاد است و از آن جهت نگهداری از مواد غذایی استفاده می‌شود. اگر در آشپزخانه خود، فضایی مجزا همچون پنتری روم به همراه قفسه‌های زیاد ایجاد کنید، می‌توانید به راحتی و به شکل منظم، مواد غذایی زیادی را در این فضا نگهداری کنید.

پنتری کابینت

معمولاً در این نوع از پنتری ها در داخل کابینت فضایی را به صورت کابینت یا گنجه به صورت قفسه‌های باز ایجاد می‌کنند. از این فضا جهت قرار دادن ظروف ادویه و حبوبات استفاده می‌شود.

کاربرد پنتری

شما می‌توانید در فضای پنتری آشپزخانه خود، خوراکی‌هایی که در خارج از یخچال به سرعت فاسد نمی‌شوند را نگهداری کنید. شکر، آرد، تنقلات، چیپس، پفک، حبوبات، انواع کنسروها، برنج و … از جمله این مواد غذایی هستند.

طراحی پنتری

برای طراحی پنتری در آشپزخانه خود در ابتدا لازم است که به فضا و همچنین میزان مساحت آشپزخانه خود توجه کنید. اگر فضای بزرگی در آشپزخانه خود دارید، بهتر است در پشت آشپزخانه، فضایی را برای پنتری طراحی کنید. علاوه بر این می‌توانید از دربی مخفی برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید. از دیگر فضاهایی که در آشپزخانه برای طراحی و قرار دادن پنتری مناسب است، می‌توان از زیر سینک، کنار یخچال و گوشه‌های کابینت‌ها استفاده کرد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از کابینت‌های ریلی یا همان سوپرمارکت استفاده کنید.

چگونه پنتری طراحی کنیم؟

قفسه‌هایی که برای پنتری طراحی می‌کنید، بهتر است قدرت استقامت کافی را داشته باشند به طوری که بتوانند مواد غذایی زیاد را که وزن‌های متفاوتی دارند، تحمل کنند. البته برای انتخاب جنس، سایز و شکل پنتری بهتر است در وهله اول به بودجه‌ای که دارید توجه کنید سپس مطابق سلیقه خود به طراحی آن بپردازید.

جنس پنتری چیست؟

جنس دیواره‌های پنتری چوبی، شیشه‌ای و مات است. برای قفسه‌های آن می‌توانید از مواد فلزی یا چوبی استفاده کنید. علاوه بر این اگر بخواهید که به راحتی به وسایل و مواد موجود در پنتری دسترسی پیدا کنید، قفسه‌های کشویی می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

پنتری روم چیست؟ + کاربرد، طراحی انواع Pantry در دکوراسیون و کابینت آشپزخانه

مزیت‌های پنتری

  • دسترسی راحت تر به وسایل و مواد اولیه
  • طبقه بندی مواد غذایی و نظم بیشتر
  • جلوگیری از نفوذ حشرات و سوسک به مواد خوراکی
  • استفاده بهینه از فضای کابینت و محیط آشپزخانه
  • جلوگیری از تغییر طعم و بوی مواد غذایی با تفکیک صحیح وسایل
  • امکان نگه داری مقدار بیشتر مواد غذایی، در مدت طولانی‌تر

نکات مهم در طراحی پنتری

  • در ابتدا بهتر است به میزان مساحت و فضای آشپزخانه خود توجه کنید به طوری که اگر فضای کافی را ندارید، یک پنتری کوچک و جمع و جور را طراحی کنید.
  • توجه به رنگ اتاق یا قفسه‌های پنتری بسیار مهم است. بنابراین توصیه می‌شود از سبک و رنگ متناسب با خانه و به ویژه آشپزخانه خانه خود استفاده کنید.
  • پنتری منزل شما می‌تواند به صورت شیشه‌ای، پوشیده و یا کاملاً باز طراحی شود که این مورد به سلیقه و سبک آشپزخانه شما بستگی دارد.
  • در داخل پنتری می‌توانید از چراغ‌ها و یا هالوژن‌هایی برای روشنایی آن استفاده کنید چراکه برای پیدا کردن خوراکی مورد نیاز خود به نور نیاز دارید.

چگونه پنتر خود را جذاب‌تر کنیم؟

  • برای زیباتر شدن و حفظ نظم بهتر است از ظروف شفاف و هم شکلی برای نگهداری ادویه‌ها و حبوبات خود استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید روی درب اصلی پنتری خود تخته سیاهی قرار دهید تا لیست مواد داخل آن را روی آن بنویسید.
  • برای مخفی کردن پنتری خود می‌توانید، رنگ آن را هم رنگ دیوارهای اطراف آشپزخانه خود در آورید.
کد خبر 618875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.