تاثیر مستقیم رفتار ترافیکی بر دانش‌آموزان و کودکان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به لزوم آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان، گفت: کودکان آسیب‌پذیرترین عابران پیاده هستند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آموزش رفتارهای ترافیکی به دانش‌آموزان و لزوم آموزش قوانین و مقررات رانندگی به آن‌ها، اظهار کرد: کودکان به دلیل آگاهی کمی که از مفهوم خیابان و خطرات تصادفات دارند از آسیب‌پذیرترین عابران در سطح شهر هستند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که همیشه در مورد آن نگرانی‌هایی وجود داشته است، رفت‌وآمد دانش‌آموزان از خانه تا مدرسه بوده که با رعایت چند نکته و با آموزش نکات عبور و مرور به دانش‌آموزان می‌توانیم با خیالی آسوده‌تر آن‌ها را راهی مدرسه کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: لازم است به فرزندان خود بیاموزیم؛ هنگام خروج از مدرسه عجله نکنند و از رفتارهای خطرناک شامل دویدن ناگهانی در خیابان، رها کردن دست والدین هنگام عبور از خیابان، بازی و شوخی در خیابان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان هنگام رفت و آمد در خیابان باید به تابلوها، علائم راهنمایی و جهت حرکت خودروها توجه کرده و برای عبور از عرض خیابان از محل‌های مجاز مانند پل هوایی، زیرگذر عابرپیاده و محل خط‌کشی شده عابر پیاده عبور کنند.

سرهنگ محمدی با اشاره به تأثیر رفتار ترافیکی افراد روی دانش‌آموزان و کودکان، خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی جهت بهبود رفتار ترافیکی افراد به خصوص از سوی خانواده‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در رفتار اجتماعی کودکان در زمینه رعایت قوانین ترافیکی آن‌ها در بزرگسالی داشته باشد.

کد خبر 618814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.