تداوم فعالیت سامانه بارشی در اصفهان/کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شرقی استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم فعالیت سامانه بارشی پاییزی در بیشتر مناطق اصفهان طی امروز خبر داد و گفت: کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه کاهش و بیشینه دما به‌ویژه در نیمه شرقی دو تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پیش‌بینی می‌شود.

مه‌آلودگی و کاهش دید در مناطق سردسیر

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شامگاه روز پنجشنبه بر استان اصفهان، افزود: با تداوم فعالیت سامانه بارشی پاییزی در بیشتر مناطق اصفهان به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود و مه‌آلودگی، کاهش دید، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: تشدید این سامانه بارشی پاییزی از روز جمعه آغاز شده و تا امروز در مناطق غربی و همجوار با استان‌های غربی، شمال غرب و شمال استان و مجاور با استان‌های شمالی تداوم دارد.

وی در خصوص ورود سامانه بارشی از شامگاه پنجشنبه و فعالیت آن در بیشتر مناطق استان تا امروز، گفت: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

عسگریان اضافه کرد: لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان در روز جمعه و استان‌های قم و مرکزی طی امروز از اثرات مخاطرات ورود سامانه بارشی است.

خوانسار و فریدون‌شهر رکوردار بارندگی‌های پاییزی

وی در خصوص بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت تا ۹ صبح امروز، گفت: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان فریدون‌شهر و خوانسار ۱۷ میلی‌متر، گلپایگان ۱۰ میلی‌متر، نطنز ۹.۵ میلی‌متر، داران ۸ میلی‌متر، بوئین‌ومیاندشت ۶.۴ دهم میلی‌متر، میمه پنج میلی‌متر، چادگان چهار میلی‌متر، اردستان ۳.۶ دهم میلی‌متر، آران‌و بیدگل، مهاباد، نجف‌آباد و بادرود ۳ میلی‌متر، زواره ۲.۸ دهم میلی‌متر، فرودگاه ۲.۵ میلی‌متر و کاشان ۱.۹ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان دو تا سه درجه کاهش و بیشینه دما به‌ویژه در نیمه شرقی دو تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۱۴ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: ورزنه با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای منهای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 618782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.