احقاق حقوق کارگران با حذف شرکت‌های واسطه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکارآمدی شرکت‌های واسطه‌ای گفت: در صورت حذف شرکت‌های واسطه تمام حق و حقوق، مزایا و برخی از نیازهای نادیده گرفته شده قشر کارگری به آنها باز خواهد گشت.

حسین رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار کرد: رأی‌گیری و تصویب نهایی این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد که اکنون در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفته و در نوبت ارائه در صحن علنی مجلس است، به نظر می‌رسد تا دو ماه آینده نوبت به بررسی طرح در صحن مجلس برسد.

وی با اشاره به تأثیر طرح ساماندهی کارکنان دولت در افزایش بهره‌وری کارکنان دستگاه‌های اجرایی افزود: مهمترین تأثیر این طرح که نمایندگان مجلس خواستار آن هستند، حذف شرکت‌های واسطه‌ای در دستگاه‌های دولتی است، به این معنا که همه دستگاه‌های اجرایی یا شرکت تولیدی نیروهای مورد نیاز خود را از کارکنان شرکت‌های واسطه‌ای جذب کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکارآمدی شرکت‌های واسطه‌ای گفت: برخی از این شرکت‌ها کار خود را به شرکت دست دومی واگذار کرده‌اند که به جز گرفتن حق بالادستی، هیچ‌گونه خدماتی به نیروهای زیرمجموعه خود ارائه نمی‌دهند اما با اجرای این طرح قرارداد نیروها به شکل مستقیم با دستگاه‌های مربوطه امضا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برخی از حقوق کارکنان زیرمجموعه شرکت‌های واسطه‌ای به دلیل برخی رفتارهای غیرقانونی شرکت‌های بالادستی نادیده گرفته و موجب اجحاف در حق آنها می‌شود، اما در صورت حذف شرکت‌های واسطه تمام حق و حقوق، مزایا و برخی از نیازهای نادیده گرفته شده قشر کارگری به آنها باز خواهد گشت.

کد خبر 618757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    خدا کنه که اجرایی بشه این طرح تا دست افراد سود جو به عنوان مدیر عامل شرکت ها، از حقوق حلال کارگران کوتاه بشه.