ناامنی اقتصادی، آسیب مشهود اغتشاشات اخیر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آسیب‌های ناامنی‌های ایجاد شده را در فضای اقتصاد و کسب و کار مردم مشهود دانست و گفت: مردم، بازاریان، کسبه، تجار و فعالان اقتصادی باید همکاری کنند تا هرچه زودتر شرایط عادی در فضای اقتصادی کشور حاکم شود.

حسین رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اغتشاشات اخیر و پیامدهای آن اظهار کرد: این اتفاقات مهم‌ترین تأثیرات خود را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کرده است در داخل کشور اتفاقاتی که در بازار سرمایه رخ داد و همچنین کسب و کارهایی که به دلیل حفظ جان و اموال خود و رعایت تدابیر امنیتی ناچار به تعطیلی کسب و کار خود شدند، برخی از پیامدهای منفی این نوع از اغتشاشات بود.

وی با اشاره به تعلیق موقت برخی از فعالیت‌ها تا زمان روشن شدن تکلیف مسائل افزود: این شرایط باعث ایجاد یک فضای روانی در بین مردم شد که نمونه آن را در بازار دلار می‌بینیم و قیمت‌ها بدون هیچ پشتیبانی و دلیل اقتصادی افزایش یافت زیرا برخی تصور می‌کنند برای جلوگیری از ضرر و زیان خود در صورت کاهش ارزش پول ملی، باید اموال و سرمایه‌های خود را به یک ارز بین‌المللی تبدیل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این فضاها را نتیجه اتفاقات بدی دانست که در بیش از ٦٠ روز گذشته اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: فضای روانی ایجاد شده در بین افراد جامعه به اقتصاد گره خورده و تأثیر منفی خود را در افزایش قیمت دلار و کارزارهای متعدد دیگر به جا گذاشته است.

وی آسیب‌های ناامنی‌های ایجاد شده را در فضای اقتصاد و کسب و کار مردم مشهود عنوان کرد و گفت: مردم، بازاریان، کسبه، تجار و فعالان اقتصادی باید همکاری کنند تا هرچه زودتر شرایط عادی در فضای اقتصادی کشور حاکم شود.

کد خبر 618755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.