آموزش رایگان نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی یک محفظه مهم برای محافظت از تجهیزات الکتریکی است. آموزش نصب تابلو برق صنعتی و راهنمای خرید تابلو برق را در این مقاله توضیح می‌دهیم.

نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی

آموزش نصب تابلو برق صنعتی، نکات زیادی دارد و نیازمند تخصص کافی است؛ اما در این مطلب با روند کلی نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی آشنا خواهیم شد. در ساده‌ترین تعریف، تابلو برق صنعتی، یک محافظ فلزی برای نگهداری تجهیزات الکتریکی است. تجهیزاتی از جمله کنتاکتورها، فیوزها، قطعات کنترلی، کلیدهای محافظ جان و مواردی از این قبیل در تابلو برق قرار می‌گیرند. در ادامه، از مرحله خرید تابلو برق تا روند آموزش نصب تابلو برق صنعتی را بررسی می‌کنیم.‌

خرید تابلو برق

قبل از شروع آموزش نصب تابلو برق صنعتی، باید تابلو برق صنعتی مناسب را انتخاب کنید. در ادامه چند نکته مهم در انتخاب و خرید تابلو برق را ذکر می‌کنیم. البته خرید تابلو برق، مستلزم دانستن جزئیات بیشتری است. وبسایت شرکت شکوه صنعت، مرجع خوبی برای شناخت و خرید انواع تابلو برق است.

  • جنس تابلو برق: قبل از هر چیز، باید بر اساس شرایط تصمیم بگیرید که چه جنسی از محافظ برای شما مناسب‌تر است. انواع جنس تابلو برق از جمله آلومینیوم، استیل، پلاستیک و مواردی از این قبیل وجود دارد.

  • برند تابلو برق: برندهای مختلفی در زمینه تولید تابلو برق صنعتی فعالیت می‌کنند. محصولات برندهای مختلف را در مراجع معتبر فروش تجهیزات الکتریکی، مثل شرکت شکوه صنعت می‌توانید مشاهده، بررسی و خریداری کنید.

  • مدل تابلو برق: باز هم بسته به شرایط تجهیزات و محل نصب، انواع مدل‌های تابلو برق صنعتی از جمله توکار، روکار، دیواری، ایستاده و موارد این‌چنینی را می‌توانید انتخاب کنید.

  • محافظت تابلو برق: استانداردهای محافظتی و کیفیت تابلو برق صنعتی که در ویژگی‌های هر تابلو برق ذکر می‌شود را به دقت بررسی کنید. محافظت از تابلو برق، به دلیل اینکه تجهیزات حیاتی سیستم برق را درون خود نگه می‌دارد، اساساً بسیار با اهمیت است.

  • ولتاژ و حداکثر با توجه به شرایط سیستم برق محل نصب، حداکثر ولتاژ و جریان تابلو برق را در نظر بگیرید. اصولاً تابلو برق‌های صنعتی، ولتاژهای بالایی دارند ولی باز هم با در نظر گرفتن ویژگی‌های سیستم برق محل استقرار، تابلوی مناسب را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب تابلو برق نامناسب و بی‌کیفیت، به سیستم الکتریکی، قطعات درون جعبه و حتی لوازم الکترونیکی مورد استفاده، آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌شود. خطراتی از جمله برق گرفتگی و آتش‌سوزی هم همواره تهدیدکننده خواهند بود. پس در انتخاب تابلو برق صنعتی مناسب، دقت لازم را داشته باشید.

آموزش رایگان نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی

نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی

آموزش نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی، اصلاً ساده نیست و به دانش کافی در زمینه تجهیزات برقی نیاز دارد. توصیه می‌شود برای نصب چ راه اندازی تابلو برق صنعتی حتماً از یک متخصص کمک بگیرید. شرکت شکوه صنعت علاوه بر خدمات مشاوره‌ای و فروش تجهیزات مربوطه، در زمینه اجرای پروژه‌های صنعتی نیز خدمات تخصصی ارائه می‌کند. برای ارتباط با متخصصان شرکت شکوه صنعت و درخواست سرویس نصب و راه اندازی، می‌توانید به آدرس shokoohsanat.ir مراجعه کنید.

نکات مهم در نصب تابلو برق صنعتی

نصب تابلو برق صنعتی نکات مهمی دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. توجه به این نکات، کمک می‌کند تا در مرحله راه اندازی و سپس در روند کارکرد این بخش مهم از سیستم الکتریکی، اختلالی ایجاد نشود. البته این نکات کافی نیستند و نگهداری تابلو برق و قطعات درون آن هم اهمیت زیادی دارند. چند مورد از نکات قابل توجه را در ادامه مرور می‌کنیم:

  • باید توجه کنید که محل نصب تابلو برق صنعتی، باید محل مناسبی باشد. باید محلی را انتخاب کنید که حداقل آسیب به تابلو برق وارد شود. آسیب‌هایی از جمله زنگ‌زدگی یا گرد گرفتن، می‌توانند باعث ایجاد مشکل برای تابلو برق شوند.

  • در زمینه محافظت از تابلو برق در برابر آسیب‌ها، حتماً توجه کنید که اتاقک تابلو برق طوری طراحی و اجرا شود که در معرض آب نباشد و همچنین در زمان سیلاب، امنیت کافی را داشته باشد.

  • یک فاصله حداقلی به میزان ۷۰ سانتی‌متر باید بین دو تابلو برق و همچنین بین تابلو برق و دیوار در نظر گرفته شود. توجه کنید که در مقابل تابلو برق صنعتی، باید فضایی برای باز شدن درب تابلو در نظر بگیرید. درب تابلو برق باید به طور کامل و با زاویه باز شود و مانعی وجود نداشته باشد.

البته همه این ملاحظات، بستگی به نوع تابلو برق صنعتی و نحوه نصب، متفاوت خواهد بود. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا قبل از کمک گرفتن از متخصص و انجام عملیات تخصصی‌تر، زمینه را برای نصب تابلو فراهم کنید. پس از فراهم کردن حداقل‌ها و شرایط مناسب، می‌توانید کار را به متخصصان این زمینه بسپارید.

آموزش رایگان نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی

‌شرکت شکوه صنعت

در این مقاله به صورت بسیار مختصر و با پرداختن به اصول کلی، آموزش نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی را ذکر کردیم. همانطور که می‌دانید، این روند به این سادگی نیست و با پیچیدگی‌های خاصی همراه است. وبسایت شرکت شکوه صنعت، مرجع خوبی برای تکمیل اطلاعاتتان در این زمینه خواهد بود. علاوه بر مطالب آموزشی جامع و تخصصی، امکان بررسی و خرید انواع مختلف تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی در وبسایت شرکت شکوه صنعت وجود دارد.

کلام آخر

تابلو برق یک بخش مهم از سیستم‌های الکتریکی است که تجهیزات کنترلی را محافظت می‌کند. آموزش نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی با حساسیت‌های خاصی همراه است تا در کارکرد این قطعه و قطعات درونش مشکلی ایجاد نشود. محل نصب تابلو برق صنعتی باید طوری باشد که آسیب‌هایی از جمله خوردگی، گرد و خاک، آب و مواردی از این دست، تابلو برق را تهدید نکنند. امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات و آموزش‌ها، تجربه موفقی در به کارگیری و خرید تابلو برق صنعتی داشته باشید. فراموش نکنید که وبسایت شکوه صنعت در همه مراحل کمک‌کننده خواهد بود.

کد خبر 618679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.