یک باب کتابخانه در ناحیه دو فولادشهر افتتاح خواهد شد

فرماندار شهرستان لنجان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه عمومی شهید خرازی در منطقه دو فولادشهر به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم این مکان به محلی برای توسعه و ترویج برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل و بخشی از کمبودهای فضای فرهنگی این ناحیه جبران شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی صبح امروز _شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه_ در جمع فعالان فرهنگی شهرستان لنجان مطالعه کتاب را یکی از ابزارهای مؤثر تقویت تفکر و پیشرفت انسان دانست و اظهار کرد: کتاب زبان گویای تمدن بشری و بازگو کننده راز و رمز پیشرفت انسان‌ها در دوره‌های مختلف به‌شمار می‌آید و نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگی جوامع بشری دارد.

وی با اشاره به کتاب و نقش بسزای آن در رشد حیات اجتماعی، افزود: روح انسان در پرتوی مطالعه کتاب بارور می‌شود و باعث می‌شود علاوه بر توسعه دایره واژگان شاهد ارتقای مهارت‌های ارتباطی و گفتاری افرادی باشیم که با کتاب اُنس گرفته‌اند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مطالعه کتاب ما را قادر می‌سازد تا افکار و اندیشه‌هایمان را بهتر بیان کنیم، از این‌رو کارشناسان، کتابخوانی را راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی می‌دانند.

وی با بیان اینکه در سایه ترویج فرهنگ کتابخوانی شاهد پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود، گفت: در حال حاضر ۱۸ کتابخانه عمومی در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند که در این کتابخانه‌ها تعداد ۲۷۷ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف در اختیار ۱۱ هزار و ۷۴۱ عضو قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنجان باید به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی انتظار ما از کتابخانه‌های شهرستان لنجان آن است که به مکانی برای اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و تنها محلی برای خواندن کتاب نباشند.

وی اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند اقدامات زیرساختی است به همین دلیل قصد داریم نگاه شهروندان را نسبت به کتابخانه‌های شهرستان تغییر دهیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اماکن را به‌لحاظ کیفی و کمی ارتقا دهیم.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به تأثیر کتابخانه‌ها در ترغیب مخاطبان به کتابخوانی گفت: یکی از مشکلات زیرساختی در ناحیه دو فولادشهر کمبود مکان‌های فرهنگی از جمله کتابخانه عمومی است و علی‌رغم افزایش روزافزون سکونت شهروندان دچار فقر و کمبود فضای فرهنگی در این ناحیه هستیم.

وی با بیان اینکه وجود کتابخانه‌هایی که افراد بتوانند با حضور در آنها به گفت‌وگو پیرامون موضوعات فرهنگی و کتابخوانی بپردازند، نقش مؤثری در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه عمومی شهید خرازی در منطقه دو فولادشهر به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم این مکان به محلی برای توسعه و ترویج برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل و بخشی از کمبودهای فضای فرهنگی این ناحیه جبران شود.

کد خبر 618660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.