شهدای ایران، بحرین و فلسطین شهدای ما هستند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه روز شهید روز همه شهیدان است، گفت: شهیدان در بحرین و ایران و فلسطین و سایر مناطق شهدای ما هستند.

به گزارش ایمنا، سید حسن نصرالله امروز _جمعه بیستم آبان‌ماه_ در مراسم گرامیداشت روز شهید مقاومت اسلامی، اظهار کرد: روز شهید سالروز عملیاتی است که احمد قصیر علیه مقر حاکم نظامی اسرائیل اجرا و آن را منهدم کرد.

وی افزود: دشمن انتظار اجرای چنین عملیاتی را نداشت. در این عملیات فقط ساختمان حاکم نظامی رژیم اسرائیل منهدم نشد بلکه کل آرزوهای دشمن بر باد رفت. عملیات استشهادی احمد قصیر مرحله اول آزادسازی (سرزمین لبنان) را بنیان نهاد.

دبیرکل حزب الله افزود: امید داریم که عملیاتی علیه دشمن صهیونیستی بزرگ‌تر از این عملیات خواه به دست پرتوان فلسطینی‌ها یا لبنانی اجرا شود.

نصرالله با بیان اینکه روز شهید روز همه شهیدان است، گفت: شهیدان در بحرین و ایران و فلسطین و سایر مناطق شهدای ما هستند.

وی تصریح کرد: هر شهیدی در محور مقاومت در عراق و یمن و سوریه شهیدان ما هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: خانواده‌های شهدا کسانی هستند که فرزندان خود را برای شهادت تشویق کردند یا جلوی آنها را برای شهادت نگرفتند.

نصرالله افزود: خانواده‌های شهدا نقش بزرگی در تداوم مسیر چهل ساله ما دارند. این خانواده‌ها تنها به تشویق فرزندان خود به شهادت اکتفا نکردند بلکه صبر کردند و ثابت قدم ماندند و از راه شهدا پاسداری کردند. جامعه ما نیز در تداوم این مسیر با تکیه به ایمان به ارزش‌های خود که شهدا ارائه کردند، نقش آفرینی کرد.

وی در اشاره به ضعف و تنگنای رژیم صهیونیستی افزود: دشمن صهیونیستی به برکت خون شهیدان ما به این مرحله رسید. همانطور که اسیران خود را در زندان‌ها تنها نگذاشتیم، مفقودان را هم تنها نخواهیم گذاشت بلکه موضوع را برای نهایی کردن پرونده پیگیری خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: دشمنان امروز برای ضربه زدن به جوامع و جوانان ما از طریق ابزارهای مختلف تلاش می‌کنند. دشمنان از نسل سوم و پایداری و جانفشانی آنها شوکه شده‌اند. تفاوتی بین نتانیاهو و دیگران نیست و همه آنها جنایتکارند. آمدن نتانیاهو یا غیر از او برای ما فرقی نمی‌کند. آمدن نتانیاهو و هم پیمانانش شکاف و دو دستگی در رژیم صهیونیستی را تشدید خواهد کرد. قدرت گرفتن احمق‌ها در اسرائیل زوال آن را تسریع خواهد کرد.

نصرالله درباره توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی افزود: نمی‌توان به ضمانت‌های آمریکا در حفاظت از این توافق اعتماد کرد. ما به قدرت لبنان تکیه می‌کنیم که ضمانت واقعی است.

وی تصریح کرد: پروژه آمریکا در منطقه یکی است و حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه در اجرای آنها اختلافی با هم ندارد؛ حتی اگر در شیوه‌های آنها تفاوت کند. نتایج انتخابات آمریکا چیزی را تغییر نمی‌دهد زیرا آمریکا با جمهوری خواهان و دموکرات هایش یک چهره واحد است.

آمریکا طاعون داعش را به منطقه آورد

دبیرکل حزب الله لبنان در اشاره به نقشه‌های آمریکا برای ایجاد و پرورش و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: آمریکایی‌ها طاعون داعش را به منطقه آوردند. این حزب الله بود که شر و لعنت آمریکا را از لبنان دور کرد و این طاعون را کشت.

نصرالله افزود: پس از اینکه مردم ما با لعنت و طاعون آن مقابله کردند، این آمریکا بود که طاعون تروریست تکفیری را به لبنان آورد و حزب الله با آن مقابله و آن را از بین برد. این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۹ پس از شکست برنامه‌هایش، با حمایت از تظاهرات خواستار هرج و مرج در لبنان شد.

دبیرکل حزب الله گفت: این آمریکا بود که از هرج و مرج اکتبر ۲۰۱۹ را حمایت کرد و نفرین خود را کاشت که حزب الله و مردم شریف با آن مقابله کردند. محاصره آمریکا علیه لبنان با جلوگیری از هرگونه سرمایه گذاری یا کمک اقتصادی به لبنان تاکنون ادامه دارد.

نصرالله بیان اینکه "آمریکا مانع از کمک هر کشوری به لبنان در بحران اقتصادی می‌شود و این خود یک لعنت و طاعون است" این پرسش را مطرح کرد که آیا لبنان جرأت پذیرش کمک‌های جدید روسیه را خواهد داشت یا در برابر تهدیدات آمریکا تسلیم خواهد شد؟

پیروزی دوباره ایران بار دیگر بر فتنه آمریکایی - اسرائیلی

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران بار دیگر بر فتنه آمریکایی - اسرائیلی پیروز شد و قدرت این کشور آن افزایش خواهد یافت.

نصرالله همچنین درباره پرونده برق لبنان و آمادگی ایران برای ارائه کمک سوختی به لبنان به منظور مرتفع شدن بحران سوخت در این کشور گفت: چندی پیش با ما صحبت کردند تا لبنان برای افزایش ساعات تغذیه (برق) از ایران سوخت بگیرد و یک هیأت فنی به ایران رفتند و نه وزیر انرژی، زیرا او یک مقام سیاسی است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم ۱۰ ساعت تغذیه شدید داشته باشیم و ایران با مقادیر مورد نیاز موافقت کرد و تصمیماتی اتخاذ شد اما به دلیل شر آمریکایی‌ها، پروژه متوقف شد.

دبیرکل حزب الله افزود: هیأت لبنانی به الجزایر رفت و از سوناطراک خواست که برای فروش سوخت، به لبنان بازگردد و آنها را خواهد خرید؛ در حالیکه ایران دوستی است که منافع لبنان و مردمش را می‌خواهد.

لزوم انتخاب سریع رئیس جمهور جدید لبنان

وی در بخشی دیگری درباره انتخاب رئیس جمهوری آینده لبنان گفت: ما خواهان پر کردن خلا موجود در این نهاد در سریع‌ترین زمان هستیم. مقاومت در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ میلادی پیروز شد زیرا رئیس جمهور پشت سر مقاومت ایستاد و از آن پشتیبانی کرد.

 نصرالله افزود: ما خواهان رئیس جمهوری نیستم که از مقاومت پاسداری کند زیرا مقاومت نیازی به آن ندارد بلکه رئیس جمهوری می‌خواهیم که از پشت به مقاومت ضربه نزدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 618579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.