برندسازی محلات شهری در راستای کارآفرینی خانوارها

یک کارشناس شهرسازی گفت: برندسازی محلات شهری به بازآفرینی محلات، هویت‌بخشی و کارآفرینی خانوارها کمک می‌کند.

فرزاد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برندسازی محلات شهری، اظهار کرد: با توجه به توسعه روز افزون شهرنشینی و زیرساخت‌ها و توسعه تکنولوژی در شهرها، شهرهایی می‌توانند در مسیر توسعه گام بردارند که در وجوه مختلف برنامه داشته باشند.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند موجب جذب سرمایه در شهرها شود، توسعه محلات آن شهر در مقیاس کوچکتر است، به این مفهوم که هر محله باید برند ویژه‌ای را برای خود اتخاذ و با مشارکت افراد محله و متناسب با برند مدنظر فعالیت کند تا زمینه را برای جذب سرمایه از خارج به درون محله فراهم بیاورد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: در صورتی که یک محله یا منطقه از شهر به موضوع خاصی معروف شود به تبع آن افراد مختلف از دور و نزدیک به عنوان گردشگر جذب خواهند شد.

مومنی اضافه کرد: به طور مثال رهنان در شهر اصفهان به منطقه مبل و مصنوعات چوبی معروف شده یا محله لادان اصفهان به محله‌ای با جایگاه رجال سیاسی معروف است؛ مجمر نیز به نام محله کارآفرینان کشور شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: برندسازی محله موجب می‌شود افراد محل خود را با آنچه که تعیین شده است، تطبیق دهند تا یک راهبرد مشارکتی ایجاد و بازآفرینی محلات، هویت‌بخشی، کارآفرینی خانوارها متناسب با برند محله و توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی محور محقق شود.

این کارشناس شهرسازی گفت: در صورتی که محله در اذهان عمومی با برند ویژه‌ای معرفی شود، به طور خودکار اراضی منطقه نیز ارزش افزوده پیدا می‌کند و این ارزش به سود ساکنان محله تمام می‌شود.

کد خبر 618451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.