مبارزه با قاچاق کالا سبب رونق تولید می‌شود/کلاهبرداری میلیاردی با مجسمه‌های تقلبی

کشف ۲۱ قطعه کارت گرافیک ماینر قاچاق در فلاورجان، جاساز ۲۵۱ کیلوگرم تریاک در وانت، کلاهبرداری میلیاردی با مجسمه‌های تقلبی و مبارزه با قاچاق کالا سبب رونق تولید را در بسته خبری انتظامی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مرتضی هادیان، فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۲۱ قطعه کارت گرافیک دستگاه‌های استخراج کننده ارز دیجیتال قاچاق به ارزش شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: در پی دریافت اخباری مبنی بر استفاده غیر قانونی از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان افزود: مأموران کلانتری ۱۳ این فرماندهی پس از تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت خبر ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از منزل موفق شدند تعداد ۲۱ قطعه کارت گرافیک دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را کشف کنند، کارت‌های گرافیک مکشوفه قاچاق و فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های ماینر علاوه‌بر اینکه توان مصرفی بالایی داشته و موجب خسارت به شبکه توزیع برق می‌شود، باعث به خطر انداختن اقتصاد کشور می‌شود از این رو پلیس با جدیت این مسئله را دنبال کرده و با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کند.

جاساز ۲۵۱ کیلو تریاک در وانت

سرهنگ علی قربانپور، فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف ۲۵۱ کیلو تریاک که در دستگاه خودروی وانت پیکان جاساز شده بود طی عملیات ویژه مأموران این فرماندهی خبر داد.

وی گفت: مأموران واحد گشت انتظامی بخش پادنا شهرستان سمیرم حین گشت‌زنی در حوزه مأموریتی خود به یک دستگاه خودروی وانت پیکان که از جاده خاکی در حال عبور بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم افزود: مأموران پس از متوقف شدن خودرو با هوشمندی بالای خود متوجه تغییرات در کف اتاق خودرو شده که پس از بازرسی دقیق صورت گرفته در نهایت ۲۵۱ کیلو تریاک که به شکل ماهرانه جاسازی شده بود از این خودرو کشف شد.

وی تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و راننده خودرو که فردی غیربومی بوده و قصد داشت این مقدار مواد را به اصفهان منتقل کند دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

۱۶۱ کیلوگرم موادمخدر در نی ریز کشف شد

سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس شهرستان نی‌ریز با هوشیاری موفق شدند در بازرسی از یک سواری پژو ۱۶۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف کنند.

وی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در مسیر سیرجان-شیراز به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند، پس از طی مسافتی تعقیب و گریز مأموران انتظامی با هوشیاری و اقدامات تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از سواری پژو ۱۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۴۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف شد، گفت: راننده و سرنشین قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کلاهبرداری میلیاردی با مجسمه‌های تقلبی

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با فروش ۲۴ عدد مجسمه عتیقه تقلبی مبلغ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

وی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن استان‌های جنوبی کشور مبنی بر کلاهبرداری فردی از وی با فروش مجسمه‌های تقلبی تحقیقات در این خصوص در دستور کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: مال باخته در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان پلیس گفت که مدتی پیش فردی با وی تماس گرفته و عنوان داشته در حفاری چاه تعدادی مجسمه عتیقه پیدا کردم و چون آدم خوب و درستی هستید می‌خواهم آن‌ها را به قیمت مناسب به شما بفروشم و تصویر مجسمه‌ها را برایم ارسال کرد و بعد در مکانی در شهر اصفهان با من قرار گذاشت.

وی گفت: وقتی شاکی بر سر قرار حاضر می‌شود فرد کلاهبردار تکه کوچکی از یکی از مجسمه‌ها را به او می‌دهد و این شخص با مراجعه به طلافروشی از وجود فلز طلا در آن مطمئن شده و به این ترتیب ۲۴ عدد مجسمه عتیقه را در ازای ۲۲ هزار و ۳۰۰ دلار و سه قطعه بهار آزادی معادل شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری می‌کند اما پس از مراجعه به شهر خود هنگامی که قصد فروش مجسمه‌ها را داشته متوجه تقلبی بودن آن‌ها می‌شود.

مبارزه با قاچاق کالا سبب رونق تولید می‌شود

سرهنگ هدایت بهرامی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: مبارزه با قاچاق کالا موجب رونق تولید و کاهش بیکاری می‌شود و از اهم وظایف پلیس است.

وی با اشاره به عزم جدی پلیس در راستای مبارزه با قاچاق، اظهار کرد: به دنبال اقدامات اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، مشخص شد فردی با استفاده از خودروهای شوتی، مقادیر فراوانی لوازم آرایشی و بهداشتی بدون مجوزهای قانونی از شهرهای شمالی کشور تهیه و به شهر تهران منتقل کرده است و با دپوی کالاهای قاچاق در یک باب واحد مسکونی در محدوده خیابان "آفریقا" از طریق فضای مجازی توزیع آنها را می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز از محل دقیق دپوی کالاها مطلع شدند.

وی گفت: تیمی از مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی به محل دپوی این اموال اعزام شدند و پس از بررسی اولیه پنج هزار قلم لوازم بهداشتی شامل شامپو، ماسک مو و روغن مو به مارک‌های مختلف بدون شناسه و ثبت در سامانه و بدون گارانتی و بدون کارتن کشف کردند.

سرهنگ بهرامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد و در این رابطه یک متهم دستگیر شد. مبارزه با قاچاق کالا موجب رونق تولید و کاهش بیکاری می‌شود و از اهم وظایف این پلیس است.

کشف ۱۴۵ قبضه سلاح و بیش از ۱۱ هزار مهمات

سردار محمدرضا هاشمی‌فر، جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۵ قبضه انواع سلاح‌های جنگی و شکاری و ۱۱ هزار و ۸۶۲ عدد مهمات مربوطه توسط مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه تا کنون مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برخوردهای خوبی را در زمینه مقابله با قاچاقچیان سلاح انجام داده و کشفیات قابل توجهی نیز در زمینه داشتند که این اقدامات در ایجاد امنیت و آرامش و جلوگیری از هرگونه اخلال در نظم عمومی بسیار تأثیرگذار بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان طی مدت مذکور موفق شدند ۱۴۵ قبضه انواع سلاح‌های جنگی و شکاری و ۱۱ هزار و ۸۶۲ عدد مهمات مربوطه را کشف کنند.

وی از دستگیری ۹۵ نفر شامل نگهدارنده، حاملان و قاچاقچیان سلاح خبر داد و گفت: با اشرافیت، هوشمندی و اقدامات علمی و تخصصی مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی دو باند قاچاق عمده سلاح در استان کردستان شناسایی و با همکاری مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این استان منهدم شدند.

کد خبر 618411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.