تبدیل منطقه متروکه صنعتی میلان به جنگل موسیقی

کنسرواتوار معروف میلان به‌زودی با جایگزینی یک پردیس جدید با یک منطقه متروکه صنعتی و بازسازی آن با فضای سبز و فرهنگی گسترش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کنسرواتوار (هنرستان عالی موسیقی) جوزپه‌وردی در میلان، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هنرستان‌های موسیقی سراسر ایتالیا، به‌زودی با افزوده شدن یک پردیس جدید گسترش خواهد یافت که با عنوان «جنگل موسیقی» نام‌گذاری شده است و با توجه به طراحی خاصی که دارد با ویژگی‌های یکپارچگی طبیعی، دسترسی و هنر آغاز به فعالیت خواهد کرد. زمین این پروژه متعلق به شهرداری است و بودجه پیاده‌سازی آن به ارزش ۴۶ میلیون یورو توسط چندین نهاد دولتی تأمین خواهد شد.

پردیس جدید در یک منطقه متروکه صنعتی ایجاد می‌شود که در حال حاضر به «جنگل مواد مخدر» معروف است اما پس از بازسازی‌های لازم به یک مکان فرهنگی تبدیل خواهد شد. طراحان این پردیس ادعا می‌کنند طرح پیشنهادی آن‌ها برای ادغام موسیقی و طبیعت در منطقه از عناصر طبیعی همچون تکان خوردن برگ‌های پاییزی و ارتعاشات موسیقی الهام گرفته است.

تبدیل منطقه متروکه صنعتی میلان به جنگل موسیقی

پردیس جدید کنسرواتوار میلان متشکل از چهار پاویون مستقل طراحی‌شده است که به‌صورت اشکال سینوسی و مجهز به انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود و پشت بام آن‌ها به چمن‌زارهای گل‌دار مزین است. ایجاد پاویون به‌منظور فراهم آوردن نمایی ۳۶۰ درجه از محیط اطراف و در راستای داشتن فضاهای انعطاف‌پذیر انجام گرفته است. طبقه همکف ساختمان به‌گونه‌ای طراحی شده است که این انعطاف‌پذیری را تا بیشترین حد ممکن برای استفاده از فضای ساختمان فراهم کند.

بنا به توضیح‌های طراحان، ساختمان صنعتی سابق این منطقه محل ایجاد دو مدرسه موسیقی وردی (Verdi) خواهد بود که به موسیقی‌های جاز، پاپ، راک و الکترونیک اختصاص دارد. در محوطه دانشگاه نیز به تعدادی میدان، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، تپه‌های سرسبز و فضاهای درختکاری‌شده، همچنین سالنی با ۴۰۰ صندلی و خوابگاهی با ۱۹۵ اتاق ایجاد خواهد شد.

تبدیل منطقه متروکه صنعتی میلان به جنگل موسیقی

کد خبر 618282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.