کافه گفت‌وگو در معاونت فرهنگی احیا می‌شود

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش‌تر در شهرداری تهران محلی به نام کافه گفت‌وگو وجود داشت که در معاونت فرهنگی به دنبال احیای آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ به همراه شهردار منطقه سه در دیدار مردمی حاضر شد، از نزدیک در جریان مطالبات و خواسته‌های آن قرار گرفت و در نشست با بانوان نخبه و فعال منطقه با اشاره به ظرفیت‌های موجود اظهار کرد: منطقه سه شهرداری تهران با فعالیت ۴٠ مرکز درمانی _به جز مطب‌های خصوصی_ و ۵٠ مرکز اداری سیاسی از جمله حسینیه ارشاد و صداوسیما یکی از مناطق بزرگ و چالش برانگیز است که مدیریت شهری در آن کار آسانی نیست.

وی بابیان اینکه این منطقه دارای بافت نو و فرسوده متعددی است، ادامه داد: به عنوان مثال محله زرگنده و ده ونک دارای شرایط زیستی و فرهنگ متفاوت است و نکته حائز اهمیت. این است که نوع سیاستگذاری و تصمیم‌گیری نیز در این محلات متفاوت خواهد بود.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: فعالیت و جریان داشتن پروژه‌های محلی از مواردی است که در این منطقه به آن کمتر توجه شده و برای رفع آن ضرورت دارد از توانمندی بانوان نخبه و فعال منطقه استفاده شود.

نجفی با اشاره به اینکه این منطقه دارای بافت تاریخی فراوان از جمله جاده شمیران و امام علی و دیگر بناهای تاریخی و فرهنگی و همچنین باغات و قنوات متعدد است، افزود: باید از ظرفیت‌های این چنینی که در این مناطق وجود دارد با برنامه‌ریزی بهترین استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه شکاف بین نسلی به چهار تا پنج سال رسیده است، یادآور شد: یعنی هر چهار سال یک بار دچار تغییر و تحولات فرهنگی می‌شویم، همین امر موجب شده که نوجوانان تحت تأثیر شرایط جامعه امروز قرار بگیرند و تربیت و آموزش آنها امری دشوار محسوب شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به اینکه در شهرداری تهران در گذشته محلی تحت عنوان کافه گفت‌وگو وجود داشت که در معاونت فرهنگی به دنبال احیا آن هستیم، اضافه کرد: شهرداری تهران هم به دنبال این است که شهروندان ایده‌های خود در حوزه‌های مختلف ارائه دهند و در مناطق باید بسترهای لازم فراهم شود.

نجفی خاطرنشان کرد: کارآفرینی اجتماعی علاوه بر اینکه موجب اشتغال می‌شود آسیب‌های اجتماعی راهم تحت تأثیر قرار داده و مانع از توسعه و رشد آن می‌شود.

کد خبر 618252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.