مشکل کمبود دارو به‌زودی رفع می‌شود/ گرانی دارو به‌دلیل حذف ارز دولتی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کمبود دارو قابل‌ انکار نیست، گفت: در شرایط فعلی کمبود دارو در کشور و استان وجود دارد، این در حالی است که تولید آنتی‌بیوتیک با نهایت ظرفیت در حال انجام است وبه زودی مشکل کمبود رفع می‌شود.

محمود اعتباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص کمبود دارو در داروخانه‌ها، اظهار کرد: با توجه به عرضه نشدن داروهای بیماران خاص، آن‌ها امکان تأمین داروهای خود را در داروخانه‌های عمومی ندارند.

وی با اشاره به اینکه با کمبود اقلام دارویی مواجه نیستیم و تنها داروهای بیماران خاص با کمبود مواجه است، ادامه داد: تنها موضوعی که وجود دارد این است که بعضی از شرکت‌های بیمه در پرداخت هزینه دارو تعهد نداشته و این موجب می‌شود، تعدادی از داروخانه‌ها، داروهای طرف قرارداد آن شرکت بیمه را عرضه نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: البته کمبود دارو قابل انکار نیست، در شرایط فعلی کمبود دارو در کشور و استان وجود دارد، این در حالی است که تولید آنتی‌بیوتیک با نهایت ظرفیت در حال انجام است و به زودی مشکل کمبود دارو رفع می‌شود.

وی درخصوص افزایش قیمت دارو، خاطرنشان کرد: تغییر سیاست‌های دولت و حذف ارز دولتی موجب گرانی دارو شد، اما این افزایش قیمت به عهده بیمه طرف قرارداد پرداخت‌کننده خواهد بود.

کد خبر 618198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.