آسمان غرب و جنوب اصفهان بارانی می‌شود/بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: طی عصر امروز با گذر یک موج بارشی در بیشتر مناطق افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به‌ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز تا اواسط فردا بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ناپایداری جوی استان از بعدازظهر امروز تا عصر فردا چهارشنبه، افزود: امروز افزایش ابر، گاهی وزش باد در بیشتر مناطق و عصر و شامگاه در غرب و جنوب استان بارش‌های رگباری پراکنده دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: در مناطق مرکزی و صنعتی به‌ویژه کلانشهر اصفهان طی روز چهارشنبه غبار صبحگاهی منجر به کاهش کیفیت هوا و شعاع دید می‌شود.

وی در خصوص ورود موج بارشی پاییزی جدید به اصفهان از روز پنجشنبه نوزدهم آبان‌ماه، گفت: طی عصر امروز با گذر یک موج بارشی در بیشتر مناطق افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به‌ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۷ درجه‌ای دما در شرق و شمال اصفهان / ‏‬ورود سامانه بارشی جدید پاییزی از اواخر هفته

عسگریان با اشاره به کاهش نسبی دما و ماندگاری آن از اواسط دوشنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری، افزود: طی این مدت در شرق و شمال استان کاهش نسبی دما بین چهار تا هفت درجه سانتی‌گراد و افت دمای به زیر صفر درجه سانتی‌گراد در مناطق سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از اثرات مخاطرات در مناطق مستعد کاهش نسبی دما، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و خسارت به صنعت کشاورزی است که مدیریت حامل‌های انرژی و حفاظت از صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

بارش باران و برف در مناطق سردسیر و مرتفع

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش باران و برف در مناطق سردسیر و مرتفع، مه‌آلودگی و کاهش دید در مناطق غرب، جنوب، مرکز، شرق استان طی اواسط امروز و فردا چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و مناطق سردسیر و خسارت به صنعت کشاورزی از اثرات مخاطرات کاهش دما در مناطق مستعد است که احتیاط در تردد، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده توصیه می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش و بیشینه جزو در مناطق غربی یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 617977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.