چمران: بحران آب در پایتخت جدی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضع آب در تهران بحرانی است و اگر بارندگی نداشته باشیم معلوم نیست یک ماه دیگر چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب، اظهار کرد: وضع آب در تهران بحرانی است و اگر بارندگی نداشته باشیم معلوم نیست یک ماه دیگر چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو بارها نگرانی خود را در این حوزه مطرح کرده است و قرار بود امروز وزیر نیرو به صحن شورا بیایند که با توجه به سمیناری که داشتند این اتفاق نیفتاد و در فرصت دیگری به صحن شورا خواهد آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید از مدیریت وزارت نیرو در منابع آبی در فصل تابستان قدردانی کرد و البته باید تصمیمی اتخاذ شود که تهران با بحث کم آبی و بی آبی مواجه نشود.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از اقداماتی است که شهرداری باید در این حوزه گام‌های مؤثری را بردارد و می‌توانیم در تمام پارک‌ها در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی به گونه‌ای عمل کنیم که از منابع آبی بهره لازم را بگیریم.

چمران افزود: باید از ابتدا به گونه‌ای عمل کنیم که آب‌های تمیز به صورت جداگانه جمع‌آوری شوند و لازم نباشد که برای این آب‌ها هزینه صرف کنیم و با بازچرخانی این آب‌ها را مورد استفاده قرار دهیم، از سوی دیگر باید آب‌های سطحی را به درون زمین نفوذ دهیم تا از این طریق جلوی فرونشست زمین را نیز بگیریم. بی تردید آبخیزداری موضوع مهمی است، آب‌هایی که از کوه‌ها جاری می‌شود در پایین دست به سیل تبدیل می‌شوند. لذا باید آبخیزداری را به صورت جدی مد نظر قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، پس از بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران با ۱۸ رأی موافق با طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب" موافقت کردند.

کد خبر 617913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.