تاثیر نوشیدن قهوه در دوران بارداری بر قد کودکان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه در دوران بارداری، باعث کوتاهی قد کودکان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان مؤسسه ملی بهداشت کودک و توسعه انسانی ایالات متحده به منظور بررسی ارتباط بین مصرف کافئین مادران باردار و قد، وزن، شاخص توده بدنی و خطر چاقی در میان کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند؛ آن‌ها برای نیل بدین هدف، نمونه‌های خونی بیش از دو هزار و ۴۰۰ زن باردار را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کودکان زنانی که در دوران بارداری مصرف کافئین کمی داشتند، نسبت به همسالان خود که مادرشان در دوران بارداری کافئین مصرف نکرده بود، کوتاه‌تر بودند. این مطالعه نشان داد که تفاوت قد در سنین چهار تا هشت سالگی افزایش یافته است. محققان در این پژوهش فقط کافئین موجود در قهوه را در نظر نگرفتند بلکه لیست آن‌ها شامل شکلات، چای، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه می‌شد.

اینکه کافئین دقیقاً چگونه بر قد کودکان تأثیر می‌گذارد، هنوز به‌صورت کامل مشخص نشده است، اما محققان نظریه‌هایی در این مورد دارند. به گفته پژوهشگران، کافئین بیش از حد می‌تواند منجر به افزایش حساسیت به انسولین در جنین شود که به صورت بالقوه می‌تواند عواقب دائمی برای رشد طبیعی داشته باشد. متابولیسم کافئین در دوران بارداری کند می‌شود، کافئین و متابولیت‌های آن از جفت عبور می‌کند و جنین نمی‌تواند آن‌ها را تجزیه کند. با پیشرفت بارداری، جنین ممکن است در معرض انباشتی از کافئین قرار گیرد.

کد خبر 617729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.