لزوم به‌روزرسانی بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شورای اسلامی شهر تهیه بانک جامع املاک شهرداری است، از مدیر املاک شهرداری در جلسه این کمیسیون دعوت شده است تا گزارشی از اقدامات خود در زمینه تهیه بانک جامع املاک شهرداری ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _دوشنبه شانزدهم آبان‌ماه_ در نشست کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: شهرداری یزد املاکی در سطح شهر دارد که احتمال دارد جزو تملکات شهرداری ثبت نشده باشد، لذا اگر به این مسئله رسیدگی نشود، ممکن است توسط افراد سودجو مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری با ضریب احتمال بالا ایجاد و املاک شهرداری به بخش‌های مختلف تقسیم شده است، گفت: از جمله املاک مشارکتی بین شهرداری و سایر ادارات، املاک در مسیر معابر و خیابان‌های سطح شهر است که بخشی از آن به صورت بوستان در حال استفاده است و بخش دیگر معاوضه شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه حدود ۹۰۰ پلاک از املاک سطح شهر در اختیار شهرداری است، افزود: قرار است بانک اطلاعات به‌روزرسانی شود و تمام املاکی که در مالکیت شهرداری است در این بانک ثبت شود تا املاک شهرداری در هر منطقه‌ای مشخص شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شورای اسلامی شهر تهیه بانک جامع املاک شهرداری است، از مدیر املاک شهرداری در جلسه این کمیسیون دعوت شده است تا گزارشی از اقدامات خود در زمینه تهیه بانک جامع املاک شهرداری ارائه کند.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: وجود بانک اطلاعاتی در ارتباط با املاک شهرداری یزد علاوه بر اینکه بستر خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان را فراهم می‌کند، زمینه شفافیت بیشتر در این حوزه را به وجود می‌آورد.

کد خبر 617542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.