لزوم برنامه‌ریزی پایدار و متمرکز در راستای مدیریت انرژی

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: در تابستان سال جاری کمتر با مشکل کمبود برق مواجه شدیم و امیدواریم در فصل زمستان و بخش گاز نیز بتوانیم با ارائه برنامه از هدررفت بیهوده گاز جلوگیری کنیم و زمستان گرمی را برای جامعه به ارمغان آوریم.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه مدیریت انرژی در فصل زمستان، اظهار کرد: در زمستان جامعه باید بر مدیریت مصرف گاز متمرکز شود و دولت نیز باید در این راستا از طریق صداوسیما و سیستم آموزشی کشور فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهد.

وی افزود: آموزش‌هایی که در این زمینه باید به مردم منتقل شود، شامل اطلاعات کلی درخصوص نحوه گرمایش و ایجاد دمای مطلوب در منازل است که حتماً باید در این راستا فرهنگ‌سازی شود.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: در گام دوم باید مردم را تشویق به هوشمندسازی سیستم‌های گرمایشی ساختمان‌ها کنیم و جامعه را با شرکت‌های متولی تکنولوژی هوشمندسازی موتورخانه آشنا کنیم.

صفریان اشاره کرد: دولت باید در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام داده و طرح‌های تشویقی برای فرهنگ‌سازی در جامعه اختصاص دهد تا جامعه با تنش مواجه نشود.

وی با اشاره به برنامه‌های فعلی کشور در راستای مدیریت انرژی گفت: امیدواریم که فرهنگ‌سازی لازم درخصوص مدیریت انرژی در جامعه ایجاد شود و دولت نیز برنامه‌هایی در این راستا تدوین کند؛ البته تاکنون برنامه‌های مختلفی در این راستا طراحی شده است، اما متمرکز و پایدار نبوده است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی افزود: برنامه‌های کشور در راستای مدیریت انرژی باید پایدار و متمرکز باشد تا در نهایت بتوانیم، از سوزاندن بیهوده بخش عظیمی از انرژی گاز در فصل زمستان جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: با این کار می‌توانیم انرژی گاز را به‌عنوان منابع پایدار به شبکه بازگردانیم و با طرح‌های تشویقی نیز به جامعه کمک خواهیم کرد.

صفریان ادامه داد: امیدواریم که دولت بتواند برنامه‌ای جامع برای تابستان و زمستان تدوین کند؛ البته برنامه تابستانه سال‌جاری دولت که از طریق شرکت توزیع اعمال شد جامع‌تر و کامل‌تر از برنامه زمستانه دولت است.

وی تصریح کرد: در تابستان سال جاری کمتر با مشکل کمبود برق مواجه شدیم و امیدواریم در فصل زمستان و بخش گاز نیز بتوانیم با ارائه برنامه از هدررفت بیهوده گاز جلوگیری کنیم و زمستان گرمی را برای جامعه به ارمغان آوریم.

کد خبر 617454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.