عجیب‌ترین آداب مراسم ازدواج در جهان

زوج‌های جوان در نقاط مختلف دنیا، به شیوه‌های متفاوت مراسم ازدواج خود را جشن می‌گیرند که آیین آن‌ها اغلب برگرفته از آداب ازدواج نیاکانشان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این‌که عروس و داماد در کجای دنیا به سر می‌برند اهمیت زیادی ندارد، آن‌چه برای آن‌ها حائز اهمیت است این است که خاطره‌ای خوش از مراسم در ذهن آن‌ها و میهمانان باقی بماند. بسیاری از مردم دنیا آیین جالبی برای برگزاری جشن‌های ازدواج دارند که به یادگار ماندن خاطرات شیرین در ذهن همه منجر می‌شود و شادی را در تمام لحظات حضورشان در مراسم به ارمغان می‌آورد. بعضی از این آئین‌ها اگرچه به شدت میان صاحبان مراسم ترویج دارد، با این حال برای بسیاری از مردم سایر نقاط دنیا بسیار عجیب به نظر می‌رسد. در ادامه به معرفی جالب‌ترین و عجیب‌ترین آیین مراسم ازدواج در نقاط مختلف دنیا پرداخته می‌شود.

بریدن تنه درختان با اره توسط عروس و داماد در آلمان

عروس و دامادهای آلمانی از زمان‌های قدیم تاکنون از آیین بریدن یک تنه درخت به وسیله اره پیروی کرده‌اند. انجام این کار به معنای محکم کردن رابطه بین دو زوج است که به آسان کردن مشکلات آن‌ها در زندگی کمک زیادی می‌کند.

ربوده شدن عروس در رومانی

دوستان و خانواده عروس در رومانی، قبل از آغاز مراسم ازدواج او را از دیگران پنهان می‌کنند که این ربوده شدن به معنای نارضایتی عروس به ازدواج خود نیست، بلکه یک سنت قدیمی به حساب می‌آید که داماد را به جست‌وجو برای یافتن و حفظ عروس سوق می‌دهد. داماد موظف است برای برگرداندن عروس به او هدیه گرانبهایی بدهد یا او را از عشق خود مطمئن کند.

دادن آجیل به عروس و داماد در ایتالیا

میهمانان مراسم ازدواج در ایتالیا، بادام‌ها و آجیل‌های شیرین را به محض ورود عروس و داماد به سمت آن‌ها پرتاب می‌کنند که امروزه آجیل در بعضی از مراسم ازدواج این کشور با نوارهای کاغذی رنگی جایگزین شده است.

ریختن آب دهان پدر عروس روی لباس او در کنیا

چنان‌چه در یک مراسم ازدواج در کنیا حضور داشتید، از این‌که پدر عروس آب دهان خود را روی لباس او می‌ریزد، شگفت‌زده نشوید. این حرکت از زمان‌های قدیم میان مردم رایج بوده است و به قصد آرزوی خوشبختی انجام شده است.

دزدیده شدن کفش داماد در هندوستان

یکی از قدیمی‌ترین آئین هندوها در مراسم ازدواج این است که داماد کفش‌های خود را قبل از ورود به جشن بیرون بیاورد تا آئین Joota Chupai اجرا شود. در این سنت، دوستان یا نزدیکان عروس با ترفندهای مختلف کفش‌های داماد را می‌ربایند و آن‌ها را از او پنهان می‌کنند. داماد باید برای پس گرفتن کفش‌های خود به زنان اطراف پول بدهد تا زمانی که کفش‌ها پیدا شود که معمولاً این سنت تا پایان مراسم ادامه می‌یابد.

تمرین گریه کردن توسط عروس در چین

اگرچه اشک ریختن عروس به خاطر جدایی از خانواده خود در بسیاری از نقاط دنیا مرسوم است، با این حال در چین عروس از یک ماه قبل از مراسم باید گریه کردن را تمرین کند. در واقع، عروس باید از ماه قبل روزی حداقل یک ساعت گریه کند و ۱۰ روز مانده به مراسم، مادر او نیز به تمرین گریه کردن او ملحق شود و روزی یک ساعت با عروس گریه کند. نکته جالب توجه در مورد سنت گریه کردن عروس چین این است که مادربزرگ عروس باید ۱۰ روز پس از مراسم به عروس بپیوندد و با او و مادرش روزی یک ساعت گریه کند.

دادن غاز به عروس در کره

در اغلب کشورهای دنیا، دامادها در روز مراسم به عروس‌ها جواهرات، هدیه‌های گرانبها یا پول می‌دهند و این در حالی است که عروس و دامادهای کره به عنوان هدیه مراسم خود به یکدیگر غاز یا اردک‌های چوبی هدیه می‌کنند و از این طریق، وفاداری خود را به شریک زندگی خود اعلام می‌کنند. جالب است بدانید که دامادها در روز عروسی به مادرخانم‌های خود اردک یا غاز واقعی هدیه می‌دهند تا از این طریق، نیت پاک خود را از ازدواج با عروس ثابت کنند.

ترک کردن پنهانی مراسم ازدواج توسط عروس و داماد در ونزوئلا

عروس و دامادهای ونزوئلایی باور دارند که ترک کردن پنهانی مراسم ازدواج خود، بدون خداحافظی از دیگران برای آن‌ها خوشبختی به ارمغان می‌آورد.

دادن سنگ‌های کوچک به میهمانان در استرالیا

در همه مراسم ازدواج استرالیایی کاسه‌های بزرگی به چشم می‌خورد که به زیباترین شکل ممکن تزئین شده است. نزدیکان عروس و داماد به تمام میهمانان حین ورود آن‌ها تکه سنگ کوچکی می‌دهند که میهمانان باید این سنگ‌ها را تا پایان مراسم نگه دارند و در آخر، آن‌ها را در کاسه بزرگ تزئین شده قرار دهند. عروس و داماد این کاسه را به خانه خود می‌برند و با نگاه کردن به سنگ‌ها از میهمانان خود یاد می‌کنند.

کد خبر 617441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.