رشد صددرصدی کمک‌معیشت ایثارگران فاقد شغل و درآمد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با پرداخت کمک‌معیشت به ایثارگران فاقد شغل و درآمد گفت: طبق قانون به جانبازان و ایثارگران فاقد شغل و درآمد، دستمزدی به‌عنوان کمک‌معیشت پرداخت می‌شود که امسال با تلاش دولت رشد صددرصدی یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار کرد: شهدا ویژگی خاصی دارند و انسان‌های خاصی هستند، امروز این سبک زندگی که حاصل تربیت تعالی روحی و معنوی در عالم انسانی است در جهانی مادی دیده نمی‌شود، اما در بین ملت ایران به وفور دیده می‌شود.

خانواده‌های معظم شهدا و والدین شهدا فرزندانی شهیدپرور را تربیت می‌کنند که فداکاری کنند. مقام شهید مقام ابدی است و شهدا مکتب‌پرور هستند و به جای توجه به زندگی ۷۰ و ۸۰ ساله مادی به ابدیت فکر می‌کنند؛ شهدایی که الگوهایی مثل امام حسین (ع) دارند و در مکتب آن‌ها عمل می‌کنند.

وی در رابطه با پرداخت کمک‌معیشت به ایثارگران فاقد شغل و درآمد، گفت: طبق قانون به جانبازان و ایثارگران فاقد شغل و درآمد که اطلاعات آنان در سامانه‌های اطلاعاتی مثل رفاه ایرانیان، حقوق و دستمزد و اشتغال احراز می‌شود که شاغل نیستند و درآمدی ندارند، دستمزدی به عنوان کمک‌معیشت پرداخت می‌شود.

امسال با تلاش دولت و مجلس این کمک‌معیشت از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که رشد ۶۰ درصدی داشته است. در مصوبه اخیر این کمک‌معیشت حداقل به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و رشد صددرصدی دارد.

افزایش سرانه بیمه‌های حوادث و عمر ایثارگران

وی با بیان اینکه خدمات رفاهی اجتماعی بنیاد به ایثارگران در سال جاری بیش از صددرصد رشد داشته است، گفت: بیمه حوادث غیرمترقبه ایثارگران از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان رسیده و حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

بیمه عمر و حادثه ایثارگران نیز از پنج میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان رسیده که رشد سه برابری را داشته و ۳۰۰ درصد رشد داشته است. اقساط حکمت کارت ایثارگران نیز از ۱۰ ماه به ۲۰ ماه افزایش پیدا کرده است و شارژ آن از ۱۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 617291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.