نمی‌توانم پروژه نیم‌فصل دوم سپاهان را لو بدهم!/ آمادگی پخش‌زنده فوتبال بانوان وجود دارد

«با شروع فصل نقل‌وانتقالات، سوءاستفاده‌ها از جایگاه سپاهان توسط برخی افراد ایجاد می‌شود تا خودشان را بزرگ جلوه دهند، با این وجود نمی‌توانم ابعاد پروژه نیم‌فصل دوم سپاهان را توضیح بدهم اما از دو ماه گذشته استارت آن زیر نظر مورایس زده شده است و با کمترین جابه‌جایی همراه خواهد بود.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، اواخر هفته گذشته، روز _چهارشنبه یازدهم آبان‌ماه_ محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان در دفتر خبرگزاری ایمنا حاضر شد و علاوه‌بر بازدید از این مجموعه، پاسخ‌گوی پرسش‌های خبرنگاران این رسانه بود.

بخش نخست صحبت‌های مدیرعامل سپاهان روز _پنجشنبه دوازدهم آبان‌ماه_ منتشر شد و در ادامه بخش پایانی گفت‌وگوی «محمدرضا ساکت» را با خبرگزاری ایمنا می‌خوانید.

سپاهان پرچم‌دار خواهرخواندگی با باشگاه‌های آسیایی و اروپایی

ساکت درخصوص تفاهم‌نامه همکاری و خواهرخواندگی با باشگاه‌های آسیایی و اروپایی اظهار کرد: سپاهان پرچم‌دار تفکر عقد قرارداد خواهرخواندگی در ایران است؛ دهه ۸۰ استارت این اقدام را با چونبوری تایلند زدیم که قبل از جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۶ به اصفهان آمد و به‌عنوان یک حریف آسیایی از شرق با سپاهان یک بازی دوستانه به انجام رساند. همان‌زمان با باشگاه‌های العهد لبنان، العربی کویت و کشور برزیل این ارتباطات را برقرار کردیم‌، حتی تیمی از مربیانمان را به برزیل فرستادیم که برای ۱۵ روز در آنجا آموزش دیدند؛ مربیان و کارشناسان مرد و زن در رشته هندبال را در ارتباط با واشاش مجارستان، برای دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی به این کشور فرستادیم.

وی درباره اقدام دوباره باشگاه سپاهان بعد از سال‌ها در این زمینه افزود: پس از آن چندین سال دیگر این اتفاقات در ایران مرسوم نبود تا اینکه مجدداً به سپاهان آمدم، معتقد بوده‌ام وقتی یک باشگاه می‌خواهد در جهان مطرح شود ارتباطات بین‌المللی کمک‌کننده خواهد بود. در روزهای اولیه که دوباره این راه را آغاز کردیم عده‌ای مدعی شدند از این تفاهم‌نامه‌ها میلیون‌ها نمونه وجود دارد؛ اما سالاریان دفتر نمایندگی وزارت‌خارجه در اصفهان، نقل‌قولی در این زمینه دارد که به من دائماً می‌گوید تنها تفاهم‌نامه‌هایی که عملیاتی شده و برنامه از آن بیرون آمده، تفاهم‌نامه‌های سپاهان با باشگاه‌های خارجی است‌.

نمی‌توانم پروژه نیم‌فصل دوم سپاهان را لو بدهم!/ آمادگی پخش‌زنده فوتبال بانوان وجود دارد

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اقدام سپاهان با باشگاه‌های خواهرخوانده و تأثیر آن روی پیشرفت اعضای سپاهان تصریح کرد: تاکنون با زنیت چند برنامه داشته‌ایم. تیم ۱۷ ساله‌های سپاهان و بازیکنان جوانی که اکثرشان تجربه سفر خارجی نداشتند به روسیه رفتند و در یک تورنمنت حضور پیدا کردند. یکی از برنامه‌هایی که وجود دارد سفر تیم ۱۷ ساله‌های زنیت در اوایل آذرماه به اصفهان است که یک‌هفته در اینجا کمپ خواهد زد و چهار بازی مقابل تیم‌های مختلف سپاهان انجام می‌دهد.

تبادل میان دو باشگاه، کیفیت بچه‌های سپاهان و میدان‌دیدگی‌شان را افزایش می‌دهد؛ در رده بزرگسالان نیز اولین اقدامی که انجام گرفت دوره دانش‌افزایی مربیگری در فوتبال‌پایه بود که یک‌هفته به‌صورت غیرحضوری و یک‌هفته به‌صورت حضوری در اصفهان برگزار شد و کارشناسان زنیت به‌عنوان باشگاه موفقی که شش‌سال قهرمان روسیه بوده آمدند و مربیان زن و مرد سپاهان در آن کلاس‌ها حضور پیدا کردند.

با النجف عراق نیز پروژه‌های مختلفی داریم؛ تیم النجف در مقطعی که مردم عراق میزبان زائران اربعین بودند ۱۵ روز در اصفهان یکی از بهترین اردوها را پشت‌سر گذاشت، سپس تیم نوجوانان سپاهان به عراق اعزام شد و حتی با تیم بزرگسالان کوفه مسابقه داد که برای بچه‌های ما تجربه بزرگی به‌شمار می‌رود، ضمن اینکه این ارتباطات در زمینه‌های مختلف همچنان ادامه خواهد داشت؛ هم‌اکنون یک طرحی به‌نام تورنمنت غدیر و همچنین اربعین وجود دارد که در دست بررسی است و می‌خواهیم سازماندهی کنیم.

ساکت از سایر برنامه‌ها در این تعاملات گفت و خاطرنشان کرد: ارتباط خواهرخواندگی که با باشگاه‌ها داریم به برنامه‌های متفاوت تبدیل می‌شود؛ با باشگاه پورتو پرتغال نیز این تفاهم‌نامه و تبادل وجود دارد، پیونیک ارمنستان نیز از ما دعوت کرده تا به آنجا برویم و احتمالاً سال آینده در برنامه‌هایمان باشد. حتی تیم دختران زنیت دو ماه قبل قرار بود به اصفهان بیایند که به‌خاطر تداخل با لیگ‌برتر فوتبال بانوان عقب افتاد. تیم فوتبال بزرگسالان مردان زنیت نیز قرار بوده سال گذشته به اصفهان بیاید اما به‌دلیل برنامه‌ریزی لیگ برنامه‌شان به تعویق افتاد و همچنان حضور زنان و مردان دو تیم در دو کشور در دست اقدام است.

نمی‌توانم پروژه نیم‌فصل دوم سپاهان را لو بدهم!/ آمادگی پخش‌زنده فوتبال بانوان وجود دارد

برخی‌ها از نام سپاهان برای بزرگ جلوه‌دادن خودشان سوءاستفاده می‌کنند

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده‌های مبنی‌بر جدایی یکی از مدافعان سپاهان و پیوستن مهدی عبدی از پرسپولیس به جمع طلایی‌پوشان تا چه حد حقیقت دارد و برنامه سپاهان برای نقل‌وانتقالات نیم‌فصل دوم چگونه است، گفت: زمانی‌که فصل نقل‌وانتقالات آغاز می‌شود گمانه‌زنی‌ها، خبرسازی‌ها و حتی سوءاستفاده از جایگاه سپاهان توسط برخی‌ها صورت می‌گیرد که برای بزرگ جلوه‌دادن خود سپاهان را به‌عنوان یک مشتری خطاب می‌کنند و این ماجرا همیشه وجود داشته است؛ طبیعتاً نمی‌توانم ابعاد پروژه نیم‌فصلمان را توضیح بدهم اما از دو ماه گذشته پروژه نیم‌فصل باشگاه سپاهان با یک تیم سازمان‌یافته به سرپرستی مورایس آغاز شده است؛ ما کمترین جابه‌جایی‌ها را داریم چراکه مورایس به تمام بازیکنانش اعتقاد قلبی و کامل دارد و همه این بازیکنان براساس تفکرات وی انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان ادامه داد: برای میلاد زکی‌پور و یاسین سلمانی که دچار مصدومیت شده‌اند آرزوی سلامتی دارم؛ بودند کسانی که شتاب‌زده درخصوص برخی بازیکنان سپاهان اظهارنظر کردند و بعد از گذشت چند هفته همه دیدند که بازیکنان ناشناخته چقدر خوب کار کردند و قضاوت‌ها درباره‌شان شتاب‌زده و سرعتی بود.

برنامه سپاهان با نویدکیا سه‌ساله بود اما وی به یک‌باره تصمیم به رفتن کرد

ساکت در رابطه با دلیل و نحوه جدایی نویدکیا از سپاهان و دشواری‌های هیئت‌مدیره این باشگاه برای انتخاب سرمربی و کادرفنی جدید خاطرنشان کرد: فراموش نکنید سپاهان یک شرایط سختی را پشت‌سر گذاشت. برای سال سوم برنامه ما در سپاهان ادامه همکاری با نویدکیا بود؛ هیئت‌مدیره و مجموعه باشگاه این باور را داشتند که پروژه سه‌ساله را با نویدکیا پیش ببرد اما او به یک‌باره اعلام کرد که احساس می‌کنم شاید نتوانم به تیم کمک کنم. البته این‌هم جزو نقاط مثبت نویدکیا است اما این موضوع، موقعیتی دشوار را برای باشگاه سپاهان به‌وجود آورد که باید سرمربی جدید را جایگزین نویدکیا می‌کرد.

وی افزود: همین امر نیز باید با بررسی گزینه‌ها صورت می‌گرفت، از همین‌رو یک پروژه سنگین شبانه‌روزی برای هیئت‌مدیره ایجاد شد. از همراهی‌های یوسف‌زاده، لطفی، پزشک و در آن‌زمان افضل و میرحیدری نیز تشکر می‌کنم. حتی برخی شب‌ها در باشگاه می‌خوابیدیم زیرا اختلاف ساعت ایران با اروپا و برزیل به گونه‌ای بود که تعطیلی کار ما با آغاز فعالیت‌های آنان همراه می‌شد.

کار پیچیده‌ای داشتیم و از یک پروژه دشوار به این شرایط رسیدیم. چنین نیست که تیمی یک‌مرتبه دچار تغییرات در کادرفنی شود و بخواهد به‌راحتی نفرات جدید جایگزین کند؛ باید فلسفه و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد، همچنین آقای طیب‌نیا و هیئت‌مدیره کارخانه نیز بر این باور بودند که باشگاه سپاهان یک برند معتبر ورزشی و جزو خواسته‌های عموم مردم اصفهان و حتی ایران است.

نمی‌توانم پروژه نیم‌فصل دوم سپاهان را لو بدهم!/ آمادگی پخش‌زنده فوتبال بانوان وجود دارد

پروژه سپاهان برای نیم‌فصل دوم از دو ماه قبل آغاز شده است

مدیرعامل باشگاه سپاهان با تاکید بر اینکه پروژه نیم‌فصل دوم از ماه‌ها قبل استارت خورده اظهار کرد: در سخت‌ترین شرایط تیم بسته شد و بازیکنان به جمع ما اضافه شدند، کادرفنی را تکمیل کردیم و مسیر رو به پیشرفتی داریم و مورایس نیز همیشه به من اشاره می‌کند که قدم به قدم باید جلو برویم. حتی وقتی درمورد برخی بازیکنان باهم صحبت می‌کنیم وی معتقد است که بازیکنان با شرایط تیم وفق پیدا می‌کنند و این اتفاق نیز هفته به هفته رخ می‌دهد. در این پروژه دو ماهه نیز هیچ‌کدام از ابعادی که تاکنون مطرح شده درست نبوده و هرچیزی که قطعی شد از طریق روابط‌عمومی باشگاه رسماً اعلام خواهیم کرد.

ساکت درخصوص اینکه آیا سپاهان امسال جامی را کسب می‌کند یا خیر، تصریح کرد: سه رقیب سنتی همیشه بوده‌اند؛ من می‌گویم سپاهان، استقلال و پرسپولیس! گل‌گهر نیز اضافه شده و تیم‌های تراکتور و فولاد نیز قابل‌احترام هستند و می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. لیگ امسال بسیار سنگین است و هدف‌گذاری سپاهان نیز موفقیت در جام‌های پیش‌رو است که سه جام می‌شود: لیگ‌برتر، جام‌حذفی و سوپرجام!

کاملاً آمادگی پخش‌زنده اینترنتی فوتبال بانوان توسط سپاهان وجود دارد

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعلام گلاره ناظمی مسئول برگزاری لیگ‌برتر بانوان مبنی‌بر پخش‌زنده اینترنتی فوتبال بانوان، آیا سپاهان می‌تواند این امر را محقق کند یا خیر، خاطرنشان کرد: کاملاً آمادگی پخش زنده اینترنتی بازی‌های بانوان فوتبال سپاهان را داریم، ناظمی نیز در جلسه قرعه‌کشی لیگ‌برتر صحبتی داشته اما هنوز نامه‌اش را ابلاغ و ارسال نکرده است.

یکی از گلایه‌هایی که به بخش مدیریت فوتبال بانوان کشور دارم نیز درباره همین موضوع است؛ مسئول و متولی لیگ بانوان بیش از این باید تحرک داشته باشد. ما آمادگی و زیرساخت‌هایش را داریم و دو سالی می‌شود که ایجاد کرده‌ایم؛ اولین باشگاهی بودیم که شبکه اینترنتی راه انداختیم و تمام بازی‌هایمان در رشته‌های مختلف مردان پخش می‌شود و آمادگی پخش بازی‌های بانوان‌مان را نیز داریم؛ حتی یک‌بازی را نیز سال گذشته از فوتبال بانوان پخش کردیم.

اگر دغدغه فوتبال بانوان را دارید به توسعه آن کمک کنید!

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اتمام حجت با مسئولان فوتبال بانوان درخصوص توجه بیشتر به این بخش ادامه داد: از همین تریبون می‌گویم که خانم ناظمی! شما در روز قرعه‌کشی لیگ‌برتر اعلام کردید که باشگاه‌ها اجازه پخش زنده اینترنتی بازی‌هایشان را خواهند داشت، پس چرا مجوزش را ابلاغ نمی‌کنید؟ مگر شما دغدغه فوتبال بانوان را ندارید! توسعه فوتبال بانوان چگونه باید ایجاد شود؟

باشگاه سپاهان بنا بر توصیه‌های مقام معظم رهبری که تاکیدشان بر این بود ورزش بانوان باید مورد توجه باشد، بانوانش با رعایت عفاف و حجاب بر بلندای قله‌های افتخار جهان ایستادند، همچنین طبق سفارش شرکت فولادمبارکه و باشگاه سپاهان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی جنسیت زنان و مردان مورد توجه یکسان است؛ در همه رشته‌هایی که مردان فعالیت می‌کنند بانوان نیز حضور دارند و برعکس. این نگاه و استراتژی راهبردی است که مجموعه سپاهان دارد.

نمی‌توانم پروژه نیم‌فصل دوم سپاهان را لو بدهم!/ آمادگی پخش‌زنده فوتبال بانوان وجود دارد

ساکت با تاکید بر اینکه مسئولان فوتبال بانوان باید دغدغه‌مند باشند گفت: معتقدم باید در حوزه بانوان مدیرانی که مسئولیت می‌گیرند دغدغه، قوت‌عمل و پیگیری‌شان بیش از پیش باشد، چراکه بالاخره در بخشی از فعالیت‌های بانوان با تأخیری ۱۰ ساله کارمان را شروع کرده‌ایم، پس برای جبران این تأخیر باید انرژی بیشتری بگذاریم و سپاهان نیز از همین‌رو با جدیت بیشتری در حوزه بانوان فعالیت می‌کند؛ لازم است تاکید کنم بازی تیم فوتبال بانوان سپاهان در هفته اخیر نیز در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد، من از خبرنگاران زن خواهش می‌کنم همان‌طور که بعضاً در برنامه‌های مردان حضور پیدا می‌کنند خواهران خودشان را فراموش نکنند.

وی در پایان بیان کرد: پارسال نیز این زمینه را برای دخترانمان فراهم کردیم، البته منتی نیست بلکه وظیفه ما است و هرجایی بتوانیم برایشان هر کاری انجام می‌دهیم. امسال اولین اعزام خارجی هندبال بانوان‌مان را انجام دادیم، دخترانمان تجربه بین‌المللی را نداشتند و با افتخار این‌کار را برایشان رقم زدیم و امیدوارم این اتفاقات همیشه ادامه‌دار باشد.

کد خبر 617235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.