آزادسازی رودخانه مرکزی در منطقه دانشگاه پیام‌نور و برق منطقه‌ای

شهردار شهر میراث جهانی یزد گفت: رودخانه مرکزی شهر در منطقه پشت دانشگاه پیام‌نور و برق منطقه‌ای آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز_ شنبه چهاردهم آبان‌ماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: پس از سیل اردیبهشت‌ماه، بعضی اصلاحیه‌های لازم در سیل بندها انجام شد و با فروکش کردن سیل دوم امسال که در مردادماه رخ داد، اقدامات جدیدی انجام دادیم.

وی افزود: در حال حاضر در قطعه سیل‌بند شماره چهار در حال نخاله‌برداری هستیم و قطعه دیگری نیز برای سیل‌بند شماره چهار در بالای دانشگاه آزاد یزد به طول ۷۰۰ متر ایجاد شد.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از سیل بند انحرافی ایجاد و کمک کرد تا آب بالاتر از سیل‌بند دو نگهداری شود.

محی‌الدینی تصریح کرد: سیل‌بند احتیاطی که سال ۹۸ برای قطعه شماره چهار ایجاد شد در دو سیل اخیر سرریز نداشت، در بین دو سیل اول و دوم حدود دو متر تاج سیل‌بند را افزایش دادیم و پس از سیل مردادماه با برش کوه، سرریز آن را ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از نقاطی که در سیل‌های اخیر آسیب دید، سیل‌بند بالای پارک کوهستان بود که به صورت نیمه‌کاره رها شده بود و پس از سیل مردادماه اقدام به ساخت سیل‌بندهای جدیدی در این منطقه کردیم.

شهردار یزد تاکید کرد: دو سیل‌بند دیگر نیز در این منطقه در نظر گرفته شده و زمین آن هنوز به شهرداری واگذار و ابلاغ نشده است، در صورتی که این کار سریعاً انجام شود سیل‌بندهای منطقه وارد مدار می‌شود و کمک بسیار زیادی به پیشگیری از ورود سیل به شهر می‌کند.

محی‌الدینی گفت: اینکه بخواهیم همه آب را در سیل‌بندها جمع کنیم کار اصولی نیست، باید برای عبور این آب به خارج از محدوده شهر، برنامه و طرح مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسیل مرکزی شهر یزد را از پشت مجموعه شرکت برق و پیام نور آزاد کردیم و در حال حاضر کار حفاری آن در حال انجام است، افزود: در سیل‌های اخیر بخشی از دیواره‌های مسیل یزد با مشکل مواجه شد که در حال جذب پیمانکار جدید برای رفع این خسارت‌ها و مشکلات هستیم.

شهردار یزد ادامه داد: ۶۴ چاه جذبی جدید در منطقه بافت تاریخی شهر یزد احداث شده است و چاه‌های جذبی قدیمی کم‌عمق نیز حفر می‌شود تا حداقل عمق آن به ۲۵ متر تا ۳۰ متر برسد.

محی‌الدینی با بیان اینکه هیچ لجن‌کش قوی که بتواند حجم آب زیاد زیر پل‌ها را خالی کند نداشتیم، اظهار کرد: چهار دستگاه لجن‌کش و چهار پمپ شش و هشت اینچ خریداری کردیم و تا پایان ماه تمام این تجهیزات در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نیوجرسی‌های جداکننده و هدایت کننده سیل به طول دو کیلومتر و تانکرهای آب و خودروی مناسب برای سیل خریداری شده است.

شهردار افزود: تعداد پمپ‌های کوچک برای آب‌کشی منازل در شهرداری را به ۱۲۰ مورد رساندیم تا بتوانیم در صورت وقوع سیل خدمات مناسب و سریع‌تری به شهروندان ارائه کنیم.

کد خبر 617157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.