سازمان فرهنگی شهرداری یزد از طرح‌های مرتبط با «یزد حسینیه ایران» حمایت کند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه یزد از گذشته به نام حسینیه ایران شناخته می‌شد، گفت: سازمان فرهنگی شهرداری یزد از طرح‌های مرتبط با «یزد حسینیه ایران» حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی عصر امروز _شنبه چهاردهم آبان ماه _ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با تسلیت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: نقل است آیت الله مرعشی نجفی ۴۰ شب عبادت می‌کردند که بتوانند مزار گمشده حضرت زهرا (س) را پیدا کنند.

وی افزود: ایشان پس از این ۴۰ شب عبادت و تضرع به درگاه خداوند، خواب می‌بینند که صلاح نیست قبر حضرت زهرا (س) پیدا شود و باید صبر کنید اما بروید قبر حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) را زیارت کنید و با این زیارت گویا قبر حضرت زهرا (س) را زیارت کرده‌اید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: همین موضوع جایگاه ویژه و بالای حضرت معصومه (س) را نشان می‌دهد و همه ما باید نسبت به زیارت حرم مطهر آن حضرت توجه داشته باشیم.

سیفی با بیان اینکه امروز نشستی در ارتباط با بحث یزد حسینیه ایران در دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ یزد علاوه بر القابی که داشت، لقب و اصطلاح «یزد حسینیه ایران» را به صورت رسمی به خود گرفت.

وی تاکید کرد: امروز کل کشور را با نام حسینیه می‌شناسند ولی واقعیت این است که این اصطلاح از یزد شروع شده و نخستین بار هم بیان این کلمه توسط حجت الاسلام فلسفی در یزد و به دلیل تعدد مراسم‌های عزاداری که در شهر یزد برگزار می‌شود، استفاده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در یزد هر روز روضه حضرت اباعبدالله (ع) برگزار می‌شود، گفت: در نشست امروز برای تقویت این نام، تعامل و هماهنگی هیئت‌ها و همچنین فعالیت‌های پژوهشی که در این حوزه نیاز است صحبت شد.

سیفی اضافه کرد: با توجه به اینکه این عنوان برای نخستین بار در استان یزد مطرح شد، باید این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت برسد و لازم است هرچه سریع‌تر در این راستا اقدامات مقتضی انجام شود.

وی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خواست طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این حوزه به ویژه در زمینه پژوهشی اجرا می‌شوند را مورد حمایت قرار دهد.

کد خبر 617155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.