تقویت پایداری در ابردین با نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند

نصب ۳۷ هزار سیستم روشنایی هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور، جدیدترین اقدام مدیران ابردین، سومین شهر بزرگ اسکاتلند، برای تقویت پایداری مناطق بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر ابردین به منظور رسیدن به هدف صفر انتشار کربن در شهر و همچنین افزایش پایداری، به نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند در سراسر مناطق پرداخته‌اند. این اقدام بخشی از پروژه مشارکتی ابردین با سرویس اینترنت اشیای بریتانیا به‌شمار می‌رود که قرار است به مدیران شهر در ایجاد آینده‌ای سبزتر از طریق بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر برای روشن‌سازی شهر کمک کند. سیستم‌های روشنایی هوشمند جدید از قابلیت کنترل از راه دور برخوردار است و در نتیجه نیازی به نظارت کارکنان شهرداری بر آن‌ها وجود ندارد که این امر به سهم خود، انتشار گازهای آلاینده ناشی از رفت‌وآمد این افراد را در سراسر شهر کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، نور سیستم‌های روشنایی هوشمند جدید ابردین به طور اتوماتیک و با روشن و تاریک شدن هوا، کم و زیاد می‌شود که این ویژگی از اتلاف انرژی خودداری می‌کند. مدیران سومین شهر بزرگ اسکاتلند در نظر دارند از طریق هوشمندسازی این سیستم‌ها، علاوه بر افزایش پایداری شهری، به تأمین امنیت شهروندان حین عبور و مرور در معابر شهری بپردازند که قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار لامپ‌ها، این هدف را تحقق می‌بخشد.

نکته جالب توجه در مورد نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند جدید این است که سیستم‌ها به بهبود اقتصاد شهر از طریق جلوگیری از هدر رفتن انرژی کمک زیادی می‌کند، ضمن این‌که به واسطه تولید الکتریسیته تجدیدپذیر در ارتقای سلامت شهروندان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

پروژه هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی ابردین به عنوان یکی از برترین پروژه‌های سراسر بریتانیا در سال جاری معرفی شده است و جایزه "پروژه مشتری پایدار" سال را از آن شهر کرده است. علاوه بر این، پروژه جدید در کاهش انتشار کربن و هدایت شهر در مسیر تبدیل به یکی از هوشمندترین شهرهای دنیا نقش مهمی ایفا کرده است و اعضای شورای شهر را به استفاده از سنسورهای دیجیتالی در حومه‌ها و مناطق روستایی در آینده نزدیک سوق داده است.

تقویت پایداری  در ابردین از طریق نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند

کد خبر 617023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.