شمارش معکوس برای آغاز کنگره بین‌المللی شهرهای هوشمند ۲۰۲۲

"ایجاد شهرها با الهام از مردم" موضوع اصلی کنگره بین‌المللی شهرهای هوشمند ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود که قرار است پانزدهم تا هفدهم نوامبر به میزبانی بارسلونا، پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا در اسپانیا برگزار شود و مدیران بیش از ۷۰۰ شهر دنیا را گرد هم آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کنگره بین‌المللی شهرهای هوشمند ۲۰۲۲ در بارسلونا میزبان ۸۰۰ نمایشگاه و میهمانانی از ۷۰۰ شهر و منطقه از سراسر جهان خواهد بود و ۴۰۰ سخنران در آن به اشتراک ایده‌ها، دانش و تجربه‌های خود خواهند پرداخت به این امید که بتوانند مدیران جهان را در ایجاد شهرهای پایدارتر و زیست‌پذیرتر یاری کنند. در واقع، شهرهایی از پنج قاره دنیا نظیر آمستردام هلند، آتلانتا در جورجیای آمریکا، بارسلونا در اسپانیا، برلین آلمان، بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، بروکسل پایتخت بلژیک، بوئنوس‌آیرس در آرژانتین، دوحه پایتخت قطر، فرانکفورت در آلمان، کی‌یف پایتخت اوکراین، نیویورک در آمریکا، پاریس فرانسه، کیتو پایتخت اکوادور، ریکیاویک در ایسلند، ریودوژانیرو در برزیل، رم پایتخت ایتالیا، سئول در کره جنوبی، استکهلم سوئد، سیدنی در استرالیا، توکیو پایتخت ژاپن و وین اتریش نمایندگان خود را به نمایشگاه خواهند فرستاد.

نمایندگان شهرهای ذکر شده به صورت رودررو با یکدیگر به مذاکره خواهند پرداخت و رویدادهای مربوط به سه روز نمایشگاه را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد. علاوه بر این، افراد حاضر در نمایشگاه دانش خود را در مورد تفاوت موجود در مناطق از حیث توسعه اقدامات جهت ایجاد شهرهای هوشمند به اشتراک خواهند گذاشت و به طور ویژه‌ای بر انسجام اجتماعی تمرکز خواهند کرد. اصلاحیه دوم "کنگره جهانی جابه‌جایی فردا" نیز در این جلسات مورد توجه مدیران قرار خواهد گرفت با این هدف که طراحی و اتخاذ الگوهای پایداری تحرک در سراسر شهرهای جهان ترویج یابد.

از دیگر موضوعات مهمی که در کنگره بین‌المللی شهرهای هوشمند مورد تمرکز شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت می‌توان به بهبود فناوری‌ها، انرژی و محیط زیست، مدیریت شهری، زندگی و شمول اجتماعی، اقتصاد، زیرساخت و مسکن و در نهایت، امنیت و ایمنی در شهرها اشاره کرد. شهردارها و وزرا، اعضای اصلی شرکت‌کننده در این کنگره خواهند بود زیرا این افراد نقش اصلی را در نوآوری‌های شهری در سطح جهانی ایفا می‌کنند و می‌توانند جهانی پایدار را در آینده به وجود بیاورند.

کد خبر 616998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.