۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مشخصات سامسونگ Galaxy A53 5G+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل Samsung Galaxy A53 5G «میان‌رده» شرکت سامسونگ است که با چند ویژگی جدید روانه بازار شد. سامسونگ هفدهم مارس ۲۰۲۲ (بیست‌وششم اسفند ۱۴۰۰) از گوشی اقتصادی و کارآمد خود رونمایی کرد که Galaxy A53 5G نام دارد. این گوشی هوشمند قیمت مناسبی دارد و کارایی و سخت‌افزار مناسبی را در دل خود جای داده است. سامسونگ با عرضه این سری از گوشی‌های فوق اقتصادی، توانسته رتبه اول در کسب سهمیه بازار میان رده را از آن خود کند.

مشخصات سامسونگ گلکسی A53 5G

صفحه نمایش و بدنه سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A53 5G به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از جنس Super AMOLED مجهز است. بدنه، فریم و قاب پشتی گوشی از جنس پلاستیک نسبتاً مرغوب است و ویژگی مات بودن آن، سبب می‌شود تا اثر انگشت روی بدنه گوشی باقی نماند. سامسونگ گلکسی A53 5G مجهز به صفحه نمایش با وضوح ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل است که تراکم ۴۰۵ پیکسل در اینچ دارد و نسبت ابعاد تصویر آن ۲۰:۹ است. روشنایی صفحه نمایش آن ۸۰۰ نیت است.

در طراحی سامسونگ Galaxy A53 5G جایی برای سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش (optical) در نظر گرفته شده است.

دوربین گلکسی A53 5G

گلکسی A53 5G مجهز به دوربین اصلی چهارگانه است. این گوشی دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار و f/1.8)، ۱۲ مگاپیکسل (اولتراواید، f/2.2)، پنج مگاپیکسل (ماکرو، f/2.4) و پنج مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4) و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل (لنز واید، f/2.2) که تکمیل کننده عناصر لازم عکس‌برداری برای کاربران این گوشی است. A53 5G ضبط ویدئوهای حداکثر با کیفیت ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اگر می‌خواهید تصاویر پرتره ثبت کنید این گوشی بسیار مناسب است و فوکوس خودکار به شما کمک زیادی خواهد کرد. لنز ماکرو در ثبت عکس‌های بسیار نزدیک عملکرد خوبی دارد و می‌توانید از فواصل بسیار کم از سوژه عکاسی کنید. دوربین سلفی سامسونگ A53 5G از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی ثبت می‌کند.

سخت‌افزار سامسونگ گلکسی A53 5G

از نظر سخت‌افزاری این گوشی از تراشه Exynos 1280 است که با معماری پنج نانومتری ساخته شده است. پردازنده Exynos 1280 یک پردازنده هشت هسته‌ای است که هر هشت هسته آن Cortex-A55 هستند و حداکثر توان آن پردازشی آن‌ها ۲.۴ گیگاهرتز است.

حافظه داخلی سامسونگ A53 5G از ۸/۲۵۶ گیگابایت، ۶/۲۵۶ گیگابایت، ۸/۱۲۸ گیگابایت، ۶/۱۲۸ گیگابایت، ۴/۱۲۸ گیگابایت رم تشکیل شده است که با پشتیبانی فوق‌العاده این محصول از کارت حافظه جانبی این گوشی را به یک تلفن همراه ارزنده تبدیل کرده است. سامسونگ گلکسی A53 5G از سیستم عامل اندروید ۱۲ استفاده می‌کند که قابلیت به‌روزرسانی را هم دارد.

شبکه‌های ارتباطی سامسونگ گلکسی A53 5G

قابلیت اتصال به شبکه‌های HSPA / LTE و بلوتوث نسخه ۵.۱, A2DP از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی سامسونگ گلکسی A53 5G است.

باتری سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A53 5G دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری پنج هزار میلی‌آمپری است که به راحتی می‌تواند نیاز کاربران را در طول روز برطرف سازد و ویژگی مهم آن شارژر سریع ۲۵ واتی است که باعث می‌شود مدت زمان شارژ شدن تا حد چشمگیری کاهش یابد.

سیستم عامل سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A53 5G به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۲ با رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی One UI 4.۱ استفاده می‌کند. این گوشی دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش (optical)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و فشارسنج است.

مزایای سامسونگ گلکسی A53 5G

  • درجه مقاومت IP67
  • نمایشگر AMOLED پر نور با میزان رفرش ۱۲۰ هرتز
  • عمر باتری
  • رابط کاربری One UI 4.۱ جدید با اندروید ۱۲
  • دوربین چهارگانه همه‌کاره با OIS دوربین اصلی و کیفیت مطلوب
  • ضبط ویدئوی 4k با همه دوربین‌ها در هر سطح زوم

معایب سامسونگ گلکسی A53 5G

  • گران بودن نسبت به دستگاه‌های جایگزین ارزشمند
  • ارائه نشدن شارژر درون جعبه
  • حذف شدن جک هدست
  • نبود وای‌فای ۶ و رادیوی FM
  • عملکرد بدتر Exynos 1280 در مقایسه با Snapdragon 778G نسل قبلی
  • نتایج ترکیبی بد و خوب دوربین
  • ارائه لرزه‌گیر ویدئو تنها برای وضوح 1080p

قیمت سامسونگ گلکسی A53 5G

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ Galaxy A53 5G با حافظه ۱۲۸ گیگابایت با رم هشت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A53 5G با حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم هشت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا سامسونگ گلکسی A53 5G بخریم؟

سامسونگ گلکسی A53 5G در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید سپس بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

اگر دوربین برای شما مهم بوده و قصد خرید A53 5G دارید بهتر است بدانید این گوشی اگرچه عملکرد رضایت بخشی از نظر دوربین دارد؛ اما در کل دوربین محور نیست. در مقابل با خرید گوشی سامسونگ A53 5G یک باتری قدرتمندی را در این کلاس دریافت خواهید کرد. همچنین با خرید سامسونگ A53 5G شما در کلاس میان‌رده‌ها می‌توانید صاحب یک گوشی با طراحی مدرن شوید.

سامسونگ گلکسی A53 5G با استقامت عالی باتری، نمایشگر نسبتاً خوب، عملکرد رضایت‌بخش دوربین اصلی، عملکرد سخت‌افزاری پذیرفتنی و باتری نسبتاً قوی همراه با شارژ دهی مناسب این گوشی را خواستنی‌تر می‌کند که همراه با قیمت مناسب به محصولی ارزشمند برای خرید تبدیل می‌شود.

کد خبر 616901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.